Image default
Ondernemen Personeel Strategie Tips

Time management tips voor een efficiënte werkdag

Als ondernemer sta je vaak onder druk. Je agenda loopt over, er wordt met prioriteiten gejongleerd en er lijkt altijd iets tussendoor te komen. Dit maakt het lastig om je hoofd koel te houden. Efficiënter werken zou uitkomst kunnen bieden. Is time management voor jou de oplossing? Bekijk de tips!

‘Ik heb geen tijd voor time management’ is een veelgehoorde uitspraak. De waarheid is echter dat iedereen tijd heeft om productiever te zijn. Time management skills helpen je om meer gedaan te krijgen met minder moeite. Deze skills doe je op in een training time management. Wil je direct het verschil maken? Volg dan de volgende eenvoudige tips.

1. Maak een dagplanning

Het klinkt als een open deur, maar 10 minuten in de ochtend kunnen je hele werkdag positief beïnvloeden. Gebruik deze 10 minuten om je dag efficiënt in te delen om misschien wel uren te besparen. Bewuste keuzes maken in hoe je tijd indeelt, draagt bovendien bij aan het verminderen van stress.

2. Koppel een tijdslimiet aan taken

Stel een tijdslimiet aan werkzaamheden om te voorkomen dat je afdwaalt of dat werk langer duurt dan nodig. Na verloop van tijd gebruik je steeds minder minuten van tijd die eigenlijk voor andere taken gereserveerd is.

3. Plan rustmomenten in

Om taken efficiënt uit te kunnen voeren, is het belangrijk om je hersenen af en toe rust te gunnen. Plan daarom verspreid over de dag rustmomenten in en probeer prikkels zo veel mogelijk te vermijden. Gebruik je tijd om mindfull van je lunch te genieten in plaats van door je social media timeline te scrollen.

4. Consequent zijn

Een van de redenen waarom mensen overlopen in werk is omdat ze niet consequent genoeg zijn. Vooral sociale afspraken lopen vaak uit omdat men niet consequent genoeg is en aan de eindstreep scheelt dit uren.  Stond er één uur gepland voor een afspraak? Houd je dan ook aan dat uur.

Time management tips die het leven van elke ondernemer wat gemakkelijker kunnen maken? Deel deze dan onderaan de pagina.

Related posts

Hoe trek jij het juiste personeel aan?

Danny Bijl

5 manieren om je medewerkers van kritiek te voorzien

Dion

Ondernemers opgelet: wat is goed werkgeverschap?

Danny Bijl

Leave a Comment