Image default
Commercieel Eigen bedrijf Ondernemen Tips

3 redenen om SEO uit te besteden

Elke ondernemer weet hoe belangrijk het is om zichtbaar te zijn binnen de zoekmachines. Ben je dit niet? Dan loop je een heleboel potentiële klanten mis. Daarom is het belang van goede SEO tegenwoordig duidelijker dan ooit. De meeste bedrijven wagen zich hier niet meer zelf aan. SEO online uitbesteden lijkt een logische keus. Maar waarom eigenlijk? Waarom zou je dit niet (voor een deel) zelf oppakken? In dit artikel leggen we dit uit aan de hand van drie goede redenen voor het uitbesteden van SEO.

1.      SEO is een ongelooflijk breed begrip

De meeste website-eigenaren hebben weleens van SEO gehoord. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie en wordt gebruikt om hoger in de relevante zoekresultaten te belanden. Hard nodig om zo de concurrentie voor te blijven, meer bezoekers te trekken en zo ook de daadwerkelijke klanten te zien groeien. Dat klinkt allemaal fantastisch, maar waar begin je?

Dat is een hele goede vraag. SEO is namelijk een ongelooflijk breed begrip. Er zijn verschillende factoren die van belang zijn bij de ranking van een website. Denk hierbij aan kwalitatieve content, goede techniek achter de site, het gebruik van social media en bijvoorbeeld linkbuilding. Allemaal dingen die erg complex zijn en veel kennis, tijd en vaardigheden vragen.

Het is bijna ongelooflijk om in alles even goed te zijn. Misschien heb je zelfs geen enkel idee waar je moet beginnen. Dat is ook geen schande. Ieder heeft een eigen vakgebied. Jij bent goed in ondernemen, in waar jouw bedrijf voor staat. En dan zijn er ook online marketeers. Zij die weten hoe jij hoger in de resultaten kunt eindigen. Dat is waarom SEO uitbesteden een goed idee is. Je schakelt echte vakmensen in die de kennis bezitten die jij (op dit moment) niet zult evenaren.

2.      Constant in beweging

Constant in beweging

Elk jaar voert Google tientallen updates uit. Hiermee wordt het algoritme constant aangepast. Het is bijna onmogelijk om die veranderingen nauwlettend op de voet te volgen. Zelfs als je hier 24/7 bovenop zit. In andere woorden: het zal voor een doorgewinterde online marketeer al lastig zijn om dit te doorgronden. Laat staan als je daarnaast ook nog fulltime een bedrijf probeer te runnen.

Doordat dit wereldje constant in beweging is, is het dan ook vrijwel onmogelijk om de SEO voor eigen rekening te nemen. Je hebt de hulp nodig van iemand die er echt alles aan doen om bij te blijven. Zo weet je zeker dat ook jouw website up-to-date blijft volgens de laatste updates van Google.

3.      Meer continuïteit

Het is lastig om naast het runnen van een bedrijf ook nog aan de SEO te werken. Het voelt dan bijna alsof je twee fulltime jobs hebt. Grote kans dat SEO dan het ondergeschoven kindje wordt. Dit terwijl je niet wil hebben dat dit tot halt wordt geroepen. Google houdt juist van continuïteit, websites die constant geüpdate worden. Deze verdienen al snel een plaatsje hoger in de ranking.

Besteed je de SEO uit? Dan ben je ervan verzekerd dat er dagelijks, wekelijks of maandelijks aan de vindbaarheid wordt gewerkt. 

Related posts

De interne logistiek optimaliseren van een onderneming

Mathijs

Hoe maak je thuiswerken minder saai?

Dion

Slecht internet op je thuiswerkplek, wat nu?

Dion

Leave a Comment