Image default
Marketing Ondernemen

3 tips voor meer online zichtbaarheid

Online zichtbaar zijn en goed gevonden worden zijn doelstellingen waar veel marketeers hard aan werken. Als ondernemer wil je ook genieten van meer online zichtbaarheid, zodat je op de juiste manier gevonden wordt door potentiële klanten. Andersom wil je graag klanten aan jouw onderneming vinden én binden door jouw aanwezigheid met de onderneming. Dit kan op verschillende manieren, waarbij het gebruiken van social media en het bouwen van een overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website de belangrijkste zijn. Met de website wil je goed worden gevonden en je kunt ook werken aan het opzetten van een nieuwsbrievenbestand. Door inspirerende mailings uit te sturen waar de doelgroep echt baat bij heeft, kunnen er mooie resultaten worden neergezet. Lees nu meer over de verschillende opties die bijdragen aan het verhogen van jouw online zichtbaarheid met jouw bedrijf!

Gebruik social media voor online zichtbaarheid

Als bedrijf is het ontzettend nuttig om social media te gebruiken, omdat je daar verschillende doelstellingen mee kunt bereiken. Zo kan je bijvoorbeeld het nieuwste assortiment tonen aan klanten, je kunt interactie creëren met de eindgebruiker, maar je kunt er ook previews tonen en de doelgroep alvast warm laten lopen voor komende producten. Je kunt een fanbase opbouwen en hen op een toegankelijke manier aan je binden. Er zijn uiteenlopende social media kanalen, die je ook voor verschillende doeleinden kunt benutten. Instagram is bijvoorbeeld gefocust op het tonen van beelden. Facebook daarentegen is handig om te gebruiken wanneer je echt een community op wilt bouwen en je vaker links deelt waarop geklikt kan worden. LinkedIn is een handig medium voor zakelijkere doeleinden. Neem een kijkje op de kanalen en ontdek welk social media kanaal het beste bij jouw onderneming past!

Een overzichtelijke en toegankelijke website

Wil je goed gevonden worden in zoekmachines? Dan is een website een must. Op een website kan je beeld en tekst kwijt op een manier die aansluit bij jouw huisstijl. Communiceer de boodschap SEO-proof en deel er aantrekkelijke informatie op waardoor klanten voor jouw onderneming kiezen. Zie een website als jouw online visitekaartje!

Inspirerende nieuwsbrieven uitsturen met impact

Wist je dat je met een nieuwsbrief veel impact kunt maken? Bouw daarvoor een betrokken basis aan lezers op die je kunt inspireren, informeren en amuseren met de content die je in jouw nieuwsbrief verwerkt. Zet overigens niet zomaar een nieuwsbrief op, denk goed na over jouw doelstellingen en wijze waarop je graag zichtbaar wilt zijn. Past dit medium bij jouw werkwijze en doelen? Dan is het de moeite waard om je in nieuwsbrief mogelijkheden te verdiepen. Denk daarbij wel aan het feit dat je nieuwsbrieven er niet zomaar even bij doet, het is een unieke tak van sport binnen de online marketing.

 

Related posts

Vier tips voor het beste relatiegeschenk

Danny Bijl

Uitvoerend personeel tekort? 5 tips

Mathijs

Kun je leren voor het ondernemerschap?

Danny Bijl

Leave a Comment