Image default
Eigen bedrijf Financieel Tech

5 aandachtspunten bij het afsluiten van een zakelijke sim only

Er zijn allerlei redenen waarom een zakelijke Simonly een stuk interessanter is voor ondernemers dan de particuliere sim only. Om te beginnen voor veel ondernemers de belangrijkste reden: je kunt een apart telefoonnummer voor zowel privé als werk gebruiken. Maar de juiste zakelijke sim only brengt nog meer voordelen met zich mee. Dus waar moet je eigenlijk rekening mee houden? We zetten een aantal belangrijke aandachtspunten bij het afsluiten van een zakelijke sim only voor je op een rijtje.

1. Zorg dat je de BTW af kunt trekken

Een van de grootste voordelen van een zakelijke sim only is wel het feit dat de maandelijkse kosten aftrekbaar zijn bij de Belastingdienst. Hoewel dit bij een particulier abonnement op zich ook mogelijk zou moeten zijn, moet je hier wel aan kunnen tonen welke kosten voor zakelijke doeleinden zijn gebruikt. Met een zakelijke sim only kun je alle kosten direct van de BTW aftrekken!

2. Mobiele kosten aftrekken

Ook de mobiele kosten van zakelijk contact tussen collega’s kunnen afgetrokken worden. Dit maakt een sim only niet alleen ideaal voor de ZZP’er, maar ook voor de ondernemer. Wat natuurlijk betekent dat een zakelijke sim only niet alleen voor jou, maar ook voor al je medewerkers interessant kan zijn. Zo heeft iedereen een zakelijk nummer en kun je gewoon contact met elkaar hebben zonder hier te veel voor te hoeven betalen. Zorg dus dat niet alleen jij, maar ook je medewerkers een zakelijke sim only hebben.

3. Facturen beheren

Een zakelijke sim only zou het makkelijker moeten maken om facturen te beheren. Door alle abonnementen binnen het bedrijf onder een account te beheren kun je maandelijks flink wat tijd besparen met het bijwerken van de facturen. Op deze manier kun je alle informatie over mobiel verbruik centraal houden en direct indienen waar nodig.

4. Service van de zakelijke helpdesk

Als het goed is mag je bij je zakelijke sim only altijd gebruik maken van een zakelijke helpdesk. Geen keuzemenu’s en lange wachttijden maar gewoon direct geholpen worden. De zakelijke helpdesks zijn een stuk hulpvaardiger omdat ze weten dat communicatie voor een ondernemer ontzettend belangrijk is. Zorg dus dat je zeker een zakelijke sim only kiest waar deze service bij aangeboden wordt.

Sim only zakelijk

5. Maak gebruik van een persoonlijke accountmanager

Sommige providers bieden een persoonlijke accountmanager aan voor zakelijke contracten. Niet alleen moeten storingen binnen 24 uur opgelost worden, ook heb jij zo een centraal aanspreekpunt wanneer het om je mobiele verbruik gaat. Kijk of jouw sim only aanbieder deze mogelijkheid heeft en zo niet, controleer dan in ieder geval of de storingen ook bij die aanbieder binnen 24 opgelost moeten worden. Dat is namelijk wel een van de grootste voordelen ten opzichte van een particulier sim only abonnement.

Related posts

Linkbuilding bureau inschakelen? 5 redenen waarom jij dat moet doen

Danny Bijl

De balans tussen volksgezondheid en boerenverstand

Mathijs

De gevolgen van een faillissement

Danny

Leave a Comment