Image default
Eigen bedrijf ICT Tech Tips

5 keer handige software voor je bedrijf

Het gaat lekker met je bedrijf. De ene na de andere klant komt binnen. En, ook niet onbelangrijk, de klanten blijven terugkomen. Je kunt extra personeel aannemen en het wagenpark kan worden uitgebreid. Als het de komende periode zo doorgaat, kun je naar een ander (lees: groter) pand verhuizen.

Een bedrijf dat in een goede flow zit is het doel van iedere ondernemer. Alleen heeft die flow wel een keerzijde. Het wordt niet bepaald rustiger, zeker niet voor de baas. Een oplossing is om voor handige bedrijfssoftware te kiezen. Er bestaan allerlei hulpmiddelen waarmee taken kunnen worden geautomatiseerd. In dit artikel vind je vijf mooie voorbeelden.

Loonadministratie

Zie je er iedere maand als een berg tegenop als het einde van de maand nadert? En dan niet om de lonen te betalen, maar om de administratie te doen? Goede loon software zorgt ervoor dat dit een fluitje van een cent wordt. De betaling gebeurt namelijk nagenoeg automatisch. Daardoor kost de administratie van de salarissen nauwelijks nog tijd.

Hier profiteer je als ondernemer uiteraard van. Je hebt veel meer tijd om aan je klantenkring en dienstverlening te werken. Loon software heeft een breed scala aan mogelijkheden. Zo kan de software worden aangepast om aan jouw behoeften te voldoen.

De boekhouding

Nog zo’n klus die veel tijd vergt. De boekhouding gaat verder dan alleen de loonkosten. Onder meer BTW en afschrijving vallen hieronder, net als de vele orders van en naar klanten. Waarschijnlijk heb je een accountant die dit werk prima kan doen. Je maakt het voor deze persoon en jezelf echter een stuk eenvoudiger (en leuker) met software.

In wezen krijg je er een software accountant bij. Het verwerken en verzenden van salarisdocumenten gebeurt bijvoorbeeld automatisch. Ook als je zelf accountant bent, komt dit programma goed van pas. Je houdt veel meer tijd over voor het, niet oneerbiedig bedoeld, echte werk.

HR

HR

Ook op het gebied van HR is er goede software beschikbaar. Er zijn veel zaken die geautomatiseerd kunnen worden. Wat denk je bijvoorbeeld van verlofaanvragen en urenregistratie? Hetzelfde geldt voor contracten. De rol van de HR-afdeling is tijdens de coronacrisis best veranderd. Er is meer aandacht voor het welzijn van medewerkers gekomen. Door taken te automatiseren, weet je zeker dat er genoeg tijd is om te monitoren hoe het écht met het personeel gaat.

Goede planning voor remote werken

Een ander gevolg van de coronacrisis is dat er meer vanuit huis wordt gewerkt. Dit heeft diverse voordelen, maar ook nadelen. Zo is het soms lastig om overzicht te bewaren, zowel voor managers als voor medewerkers. Er bestaat uitstekende software waardoor de planning en taken helder blijven. Als iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt, is het ideaal werken. Ook vanuit huis.

CRM

Een CRM-systeem is eigenlijk onmisbaar. In CRM worden klant- en prospectdata centraal opgeslagen. Als bedrijf kun je hiermee de relatie met je belangrijkste klanten in goede banen leiden. Je werkt efficiënter en behaalt dankzij CRM een hogere omzet.

Related posts

Waarom je van jouw kantoor een groene oase moet maken

Danny Bijl

Jaarlijks inspecteren van je bedrijfsdeur; is het verplicht

Danny Bijl

Werkzaamheden uitbesteden – Doe waar je goed in bent!

Danny

Leave a Comment