Bedrijfsevenementen zijn een mooie manier om je als bedrijf
te etaleren. Niet alleen op het gebied van kennis, diensten en producten, maar
ook op het gebied van klantenbinding. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als
je wilt, maar als je slim bent en je kunt het je veroorloven, dan doe je het
goed en zorg je dat je een klapper maakt waar bezoekers met genoegen aan terug
zullen denken. Dat kan je op verschillende, creatieve manieren bewerkstelligen.
Wij doen een aantal suggesties die je zou kunnen overwegen voor het organiseren
van een geslaagd bedrijfsevenement.

Een ijsbaan huren

Wil jij een buitenevenement organiseren gedurende de donkere dagen van het jaar? Wat is er dan leuker dan een ijsbaan huren. Daarmee bied je jouw gasten een prachtige manier van oer-Hollands vertier die op natuurlijk wijze steeds minder mogelijk wordt op het natuurwater in Nederland. Daarom zal jouw bedrijfsevenement ook veel bekijks trekken, omdat men bij jou wél kan komen schaatsen. Natuurlijk moet je het feest dan ook wel compleet maken met glühwein en warme chocolademelk. Het is immers de sfeer die bepalend is voor het succes van je evenement. Voor experts op het gebied van de verhuur van ijsbanen die niet terugdeinzen van grote projecten kun je terecht bij Ice World.

Even alles los kneden

Zoek je toch een zakelijke toon bij je bedrijfsevenement?
Gaat het om het geven en delen van informatie? De boog kan niet altijd
gespannen staan. Zorg dus voor afwisseling en ontspanning tussen vermoeiende
informatieve sessies door. Huur masseurs in die bezoekers een stoelmassage
kunnen geven zodat ze wijzer én meer ontspannen vertrekken.

Zet de toon met humor

Moet het altijd allemaal serieus zijn? Nee toch? Je wilt dat
mensen ook plezier hebben op jouw bedrijfsevenement. Lachen is een mooi iets om
met elkaar te delen. Zorg daarom voor de nodige humor op jouw evenement. Huur
een comedian in die ook in staat grappen te maken die aansluiten bij de
branche, of een vraag een keynote speaker die in staat is om een en ander met
een kwinkslag te brengen. Goede grappen die later nog eens doorverteld of herhaald
worden zijn een mooie herinnering aan jouw bedrijfsevenement.

Open podium

Benieuwd welke talenten er nog meer schuilen in jouw
medewerkers en onder jouw klanten? Voor een evenement met een ongedwongen, open
sfeer is een open podium een leuk idee. Geef mensen de kans om meer van
zichzelf te laten zien en elkaar op deze manier beter te leren kennen. Zo geef
je ook letterlijk een podium aan mensen die anders niet echt een podium hebben
om hun kunsten te vertonen. Zet dus niet de hele dag een man in pak met een
PowerPoint-presentatie voor de groep maar faciliteer de talenten van de
bezoekers. Daar komen geheid bijzondere momenten uit voort.

Maak er een markt van

Maak er een markt van

Wil je wel informatie delen, maar probeer je een statische
vorm te vermijden? Overweeg dan of je het in de vorm van een markt kunt gieten
waarop mensen langs kraampjes kunnen shoppen voor informatie over producten,
diensten en ontwikkelingen. Zet er ook een paar eet- en drinkkraampjes tussen
en eventuele andere kraampjes met spellen tussendoor die voor interactiviteit
en ontspanning kunnen zorgen.

Stijlvolle hapjes en drankjes

Liefde gaat (soms) door de maag, dus het kan geen kwaad om
je bezoekers goed te verwennen. Dat kun je doen door uitzonderlijke hapjes en
drankjes te serveren. Daarbij speelt het visuele aspect ook zeker mee. Ga voor
een cateringbedrijf dat ervoor kan zorgen dat er bijzondere en aantrekkelijke
versnaperingen geserveerd kunnen worden door personeel dat zich kleedt en
gedraagt op een manier die toevoegt aan de uitzonderlijke ervaring. Zorg voor
Instagram-waardige momenten en je bedrijfsevenement is een hit!

Ruimte voor zelfspot

Oké, het is een klein beetje link, maar wat als je je als
bedrijf of directie liet roasten tijdens je bedrijfsevenement? Dat
betekent dat de bezoekers iets te lachen hebben. Daarnaast genereert zelfspot
vooral meer respect. Je laat zien dat je als onderneming of bestuurder tegen
een stootje kan en open staat voor het spiegeltje dat je wordt voorgehouden.
Het kan voor een verdieping van de band met klanten of medewerkers zorgen. Maar
als het ontspoort kan het juist ook een probleem de wereld in helpen. Wees
daarom wel selectief door wie je je laat roasten.

Share.

About Author

mm

Ik ben Dion, woonachtig in Nijmegen, gelukkig getrouwd en van beroep journalist, tekstschrijver, blogger, videoredacteur/editor en websitebeheerder. Ik ben zzp'er onder de naam ContentClan en werk als politiek verslaggever voor RN7. In mijn vrije tijd maak ik muziek.

Leave A Reply