Image default
Evenementen

7 tips om een klapper te maken met je bedrijfsevenement

Bedrijfsevenementen zijn een mooie manier om je als bedrijf te etaleren. Niet alleen op het gebied van kennis, diensten en producten, maar ook op het gebied van klantenbinding. Je kunt het natuurlijk zo duur maken als je wilt, maar als je slim bent en je kunt het je veroorloven, dan doe je het goed en zorg je dat je een klapper maakt waar bezoekers met genoegen aan terug zullen denken. Dat kan je op verschillende, creatieve manieren bewerkstelligen. Wij doen een aantal suggesties die je zou kunnen overwegen voor het organiseren van een geslaagd bedrijfsevenement.

Een ijsbaan huren

Wil jij een buitenevenement organiseren gedurende de donkere dagen van het jaar? Wat is er dan leuker dan een ijsbaan huren. Daarmee bied je jouw gasten een prachtige manier van oer-Hollands vertier die op natuurlijk wijze steeds minder mogelijk wordt op het natuurwater in Nederland. Daarom zal jouw bedrijfsevenement ook veel bekijks trekken, omdat men bij jou wél kan komen schaatsen. Natuurlijk moet je het feest dan ook wel compleet maken met glühwein en warme chocolademelk. Het is immers de sfeer die bepalend is voor het succes van je evenement. Voor experts op het gebied van de verhuur van ijsbanen die niet terugdeinzen van grote projecten kun je terecht bij Ice World.

Even alles los kneden

Zoek je toch een zakelijke toon bij je bedrijfsevenement? Gaat het om het geven en delen van informatie? De boog kan niet altijd gespannen staan. Zorg dus voor afwisseling en ontspanning tussen vermoeiende informatieve sessies door. Huur masseurs in die bezoekers een stoelmassage kunnen geven zodat ze wijzer én meer ontspannen vertrekken.

Zet de toon met humor

Moet het altijd allemaal serieus zijn? Nee toch? Je wilt dat mensen ook plezier hebben op jouw bedrijfsevenement. Lachen is een mooi iets om met elkaar te delen. Zorg daarom voor de nodige humor op jouw evenement. Huur een comedian in die ook in staat grappen te maken die aansluiten bij de branche, of een vraag een keynote speaker die in staat is om een en ander met een kwinkslag te brengen. Goede grappen die later nog eens doorverteld of herhaald worden zijn een mooie herinnering aan jouw bedrijfsevenement.

Open podium

Benieuwd welke talenten er nog meer schuilen in jouw medewerkers en onder jouw klanten? Voor een evenement met een ongedwongen, open sfeer is een open podium een leuk idee. Geef mensen de kans om meer van zichzelf te laten zien en elkaar op deze manier beter te leren kennen. Zo geef je ook letterlijk een podium aan mensen die anders niet echt een podium hebben om hun kunsten te vertonen. Zet dus niet de hele dag een man in pak met een PowerPoint-presentatie voor de groep maar faciliteer de talenten van de bezoekers. Daar komen geheid bijzondere momenten uit voort.

Maak er een markt van

Maak er een markt van

Wil je wel informatie delen, maar probeer je een statische vorm te vermijden? Overweeg dan of je het in de vorm van een markt kunt gieten waarop mensen langs kraampjes kunnen shoppen voor informatie over producten, diensten en ontwikkelingen. Zet er ook een paar eet- en drinkkraampjes tussen en eventuele andere kraampjes met spellen tussendoor die voor interactiviteit en ontspanning kunnen zorgen.

Stijlvolle hapjes en drankjes

Liefde gaat (soms) door de maag, dus het kan geen kwaad om je bezoekers goed te verwennen. Dat kun je doen door uitzonderlijke hapjes en drankjes te serveren. Daarbij speelt het visuele aspect ook zeker mee. Ga voor een cateringbedrijf dat ervoor kan zorgen dat er bijzondere en aantrekkelijke versnaperingen geserveerd kunnen worden door personeel dat zich kleedt en gedraagt op een manier die toevoegt aan de uitzonderlijke ervaring. Zorg voor Instagram-waardige momenten en je bedrijfsevenement is een hit!

Ruimte voor zelfspot

Oké, het is een klein beetje link, maar wat als je je als bedrijf of directie liet roasten tijdens je bedrijfsevenement? Dat betekent dat de bezoekers iets te lachen hebben. Daarnaast genereert zelfspot vooral meer respect. Je laat zien dat je als onderneming of bestuurder tegen een stootje kan en open staat voor het spiegeltje dat je wordt voorgehouden. Het kan voor een verdieping van de band met klanten of medewerkers zorgen. Maar als het ontspoort kan het juist ook een probleem de wereld in helpen. Wees daarom wel selectief door wie je je laat roasten.

Related posts

Hoe zorg je voor persoonlijk contact tijdens een evenement?

Danny Bijl

Week van de ondernemer

Danny

Beurs voorbereiden: 5 praktische zaken

Danny

Leave a Comment