Image default
Eigen bedrijf Marketing Ondernemen Tips

Aanstekers met logo en andere goede tips voor promotiemateriaal voor jouw bedrijf

Het promoten van je bedrijf of diensten door middel van promotiemateriaal kan een goede keuze zijn in de marketing van je bedrijf. Mits je wel de juiste promotiematerialen kiest. Wanneer de ontvanger het product niet kan gebruiken, verdwijnt het immers al snel in de prullenbak. Dat is zonde van jouw investering en een misgelopen promotiemogelijkheid. Maar welke producten werken dan wel? Wij geven vijf tips voor promotiemateriaal dat langer meegaat dan een pepermuntje met jouw logo op de verpakking.

Aanstekers

Aanstekers met logo blijven het altijd goed doen als promotiemateriaal, ook nu de groep rokers langzaam aan het afnemen is. Zakaanstekers worden nog veel gebruikt en op zijn tijd ook uitgeleend of weggeven door gebruikers. Daarom is een aansteker een mooie plek om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen. Je kunt de aanstekers laten bedrukken met jouw bedrijfslogo en zo genieten van weken- tot maandenlange promotie, omdat een goede aansteker wel een tijdje meegaat. Gepersonaliseerde aanstekers met logo zijn gemakkelijk online te bestellen in kleine en grote oplage.  

Notitieboekjes

Aanstekers met logo en andere goede tips voor promotiemateriaal voor jouw bedrijf

Notitieblokken zijn inmiddels wel een beetje achterhaald, maar dit geldt niet voor mooie notitieboekjes. Ook in deze digitale tijd vinden veel mensen het prettig om toch dingen op papier te kunnen opschrijven, bijvoorbeeld bij een vergadering, presentatie of telefoongesprek. Wanneer jij een mooi notitieboekje met jouw bedrijfspromotie laat produceren kan dit naast een fijn gebruiksvoorwerp ook een mooi visitekaartje zijn. Plaats wel je bedrijfslogo niet té groot voorop, maar voeg jouw informatie en contactgegevens op een smaakvolle manier toe. Dit kan bijvoorbeeld door het boekje in jouw bedrijfskleuren te laten produceren of pagina’s toe te voegen met bedrijfsinformatie. Zo ligt de nadruk niet op het promoten van jouw bedrijf maar wordt de gebruiker wel constant aan jouw bedrijf herinnerd. Natuurlijk combineren bedrukte pennen ook goed met een mooi notitieboekje, als je er helemaal iets moois van wilt maken.

Bedankkaartjes

Bedankkaartjes zijn kleine kaartjes, meestal het formaat van een visitekaartje, die je ergens kunt achterlaten om iemand te bedanken voor de geboden service. Dit wordt veelal gedaan in restaurants en andere horecagelegenheden, maar dit kan natuurlijk overal waar je van een service gebruik maakt. Vaak zijn ze op één zijde bedrukt en is er op de andere zijde ruimte om een persoonlijk bericht te schrijven. Laat ze subtiel bedrukken met jouw logo en laat ze her en der achter. Zo toon je dankbaarheid én doe je aan op een slimme manier aan promotie voor je bedrijf.

Kaarten

Ansichtkaarten of wenskaarten zijn nuttige, originele promotiematerialen die je kunt inzetten. Geef oningevulde sets kaarten weg aan jouw contacten zodat ze deze zelf kunnen inzetten rondom verjaardagen, jubilea en andere aanleidingen. Uiteraard mag jouw logo en contactinformatie schitteren op de kaart, maar wel op een subtiele manier. Zowel de zender als de ontvanger zien jouw bedrijfsnaam op de kaart. En met een beetje geluk de postbode ook.

Branche-gerelateerde promotiematerialen

Wil je promotiematerialen die meer branche-gerelateerd zijn, dan zijn daar ook zeker veel opties voor. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor het aanbieden van gepersonaliseerde glazen wanneer je in de horecabranche zit. Een tubetje handcrème wanneer je in de schoonheidsbranche zit of een zakje met plantenzaadjes wanneer jouw bedrijf zich richt op duurzaamheid of natuur gerelateerde diensten aanbied. Waar je ook voor kiest, het is aan te raden te kiezen voor promotiemateriaal dat voor de ontvanger ook daadwerkelijk bruikbaar is. Zo voorkom je dat men het gelijk aan de kant gooit na het ontvangen en je het doel van de investering misloopt.

Related posts

Zo maak jij een effectieve mailing

Danny

Belangrijke voorbereidende stappen bij het bouwen van een nieuw bedrijfspand

Danny Bijl

Kantoor aantrekkelijk maken

Danny Bijl

Leave a Comment