Image default
Marketing

Beter online zichtbaar worden in jouw netwerk

Online zichtbaar zijn. Het staat op veel to-do lijstjes van werknemers en ondernemers. Wil je werken aan het verbeteren van jouw online zichtbaarheid in jouw netwerk? Daarmee kom je nog beter in beeld dan je al was en denkt jouw netwerk sneller aan jou, maar ook aan jouw onderneming, product of dienst. Het is een gemakkelijke manier om eigen marketing te verzorgen, bovendien is het ook de goedkoopste manier om bereik te genereren en onder de aandacht te komen bij een breder publiek. Op welke manier je jouw online zichtbaarheid kunt verbeteren, bespreken we in dit artikel. Lees je mee? 

Beter online zichtbaar zijn

Allereerst is het belangrijk om te bedenken waarom je graag beter online zichtbaar zou willen zijn. Waarom heb je dit doel bedacht? En op welke kanalen zou je graag beter online zichtbaar willen zijn? Heb je er ook een bepaalde periode aan gehangen waarin je beter zichtbaar wilt worden om het nog concreter te maken? En wat betekent zichtbaarheid eigenlijk voor jou; wekelijks een update delen met jouw netwerk of elke dag? Door over deze vraagstukken na te denken, maak je het voor jezelf een stuk specifieker en kan je duidelijker toewerken naar dit doel. Anders blijft het gissen wanneer je dit doel voor jezelf bereikt en hoe je eraan kunt werken om het te behalen.

Welk kanaal zet je in?

In de eerste tip om het doel concreet te maken, werd het al even benoemd: welk kanaal zet je in om jouw doel te behalen? Het antwoord op de vraag waarom je dit doel wilt behalen, zal ook van invloed zijn welk social media kanaal je gaat inzetten om aan dit doel te werken. LinkedIn kan je bijvoorbeeld puur zakelijk inzetten om nog vaker te delen waar jij als collega of ondernemer voor staat. Welke opdrachten pak je op, met welke projecten ben je bezig en waar ligt jouw interesse? Op Instagram kan je visueel maken waar jij als persoon voor staat. Hou je van reizen, lezen en bewegen? Dan kan je dit vastleggen en op deze manier werken aan jouw online reputatie op Instagram. Twitter en Facebook zijn ook kanalen die je kunt inzetten om beter zichtbaar te worden online. En wat dacht je van jouw zichtbaarheid via Google? Ook dat kan een project zijn waar je de komende tijd aan kunt werken. Welk kanaal zet jij in?

Welke stappen ga je ondernemen om beter online zichtbaar te worden?

Nu je hebt nagedacht over bovenstaande vragen, is het goed om er een actieplan aan te koppelen. Op welke manier kom je tot het gewenste doel? Welke stappen ga je de komende dagen, weken en maanden zetten om te komen waar je graag wilt staan? Denk bijvoorbeeld na over jouw reputatie, wat je graag zou willen delen, welke content je daarvoor moet maken en met welke frequentie je tevreden kunt zijn. Denk daarbij altijd na wat er concreet bij zal dragen om jouw online zichtbaarheid naar the next level te tillen. Veel succes!

Related posts

Hoe kan ik als ondernemer Instagram in mijn voordeel gebruiken?

Dion

Je bedrijf in 5 stappen professionaliseren

Mathijs

GDPR: de huidige stand van zaken

Mathijs

Leave a Comment