Hoe je producten nog mooier worden tijdens het uitpakken
Als online bedrijf wil je je optimaal profileren. Je hebt niet de voordelen van een fysieke winkel, die zijn klanten met muziek, geur en andere extra’s aanzet tot het kopen van producten. Het moment waar een klant het meeste naar uitkijkt wanneer ze bij jou shoppen, is het openen van het pakketje wanneer het aankomt. Maak daar slim gebruik van door een creatieve manier van verpakken.

Zeg het met vloeipapier

Jong en oud houdt van het openmaken van cadeautjes. Zet dit om in een marketingtool door anders te zijn dan andere webshops wanneer het op de verpakking aankomt. Het is zelfs gebleken dat een mooie verpakking het aantal retourzendingen verlaagt: een mooie verpakking laat zien dat de klant een prachtproduct heeft gekocht. Dat dit het waard is. Dat de klant het waard is. Een eenvoudige manier om je verzenddozen of brievenbusdozen een extra touch te geven is vloeipapier. Door een dubbele laag vloeipapier om je product heen te vouwen, het liefst met jouw bedrijfslogo erop, geef je jouw klant dat extra gevoel van uitpakken. En vloeipapier voelt ook nog eens heel delicaat en luxe aan. Doe er een mooi etiket op om het dicht te houden en de belevenis is compleet.

Voeg een coupon toe als extraatje

Iedereen houdt van een extraatje. Voeg een coupon bij in je pakketje, in te wisselen voor een korting of een cadeautje bij de volgende bestelling. Wil je de coupon er nog wat exclusiever uit laten zien, dan kun je deze net als een luxe uitnodiging in een kartonnen huls vouwen. Heb je geen coupon te vergeven, dan kun je hetzelfde doen met een visitekaartje of een handgeschreven kaartje. Dit laatste geeft een persoonlijk tintje aan je pakket. Het geeft je klant het gevoel speciaal te zijn.

Een klein cadeautje voor grote orders

Het weggeven van kleine cadeautjes wanneer je klanten een grotere bestelling plaatsen is inmiddels een bekende marketingtool en veel ondernemingen maken hier gebruik van. Verkoop je producten waarvan gratis monsters verkrijgbaar zijn, dan kun je deze zonder extra kosten meesturen aan je klanten. Verkopers krijgen vaak dozen vol monsters van hun leveranciers, die ze aanbieden om klanten te interesseren voor hun nieuwe producten. Let er wel op dat het monster dat je meestuurt zo goed mogelijk aansluit op het interessegebied en de leeftijd van je klanten.

Let op: verspillingsgevaar!

Er zijn ook dingen die je beter kunt laten terwijl je enthousiast met je verpakking aan de slag gaat. Een overdaad aan verpakking kan ervoor zorgen dat een klant zich ergert en soms zelfs teveel denkt te hebben betaald. De verpakking moet het product beschermen en de ontvanger blij maken. Te veel decoratie of materiaal kan je klanten terug laten schrikken. Heb je er bijvoorbeeld al eens aan gedacht om een brievenbusdoos te gebruiken voor je product? Veel artikelen passen gemakkelijk door de brievenbus en het is voor de klant ook extra gemakkelijk als ze niet thuis hoeven te blijven om hun pakketje aan te nemen.

Om je pakketje op te laten vallen tussen de vele pakketjes die mensen tegenwoordig ontvangen, kun je bovenstaande tips toepassen. Daarnaast kun je natuurlijk werken met opvallend verpakkingsmateriaal, zoals een verzenddoos in een mooie kleur. Zorg voor een onvergetelijke belevenis en daarmee voor een onvergetelijk adres om te winkelen.

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply