Image default
ICT Ondernemen Tech

Digitale werkbon, wat is het en hoe helpt het mijn onderneming?

Op kantoor moet alles tegenwoordig zo makkelijk mogelijk gaan. Hierdoor kan veel tijd bespaard worden. Elke dag zijn er mensen bezig met het onderzoeken of het werk wat zij uitvoeren sneller kan. Nu is er een groep met werknemers die dat niet heeft. Dat zijn de buitenwerkers. Zij zitten na jaren nog steeds met bergen papierwerk opgescheept. Op kantoor is alles gemobiliseerd en zij moeten het ergens in hun truck kwijt en alles foutloos verwerken op de papieren. Dit kan anders. Om het de buitenwerkers het wat makkelijker te maken kan een onderneming investeren in een werkbon app. Zo’n app beschikt niet alleen over een digitale werkbon functie, maar over nog talloze andere functies om het overzicht binnen de onderneming een stuk beter te maken. Bij juist gebruik kan dit veel geld en tijd besparen.

Waarom een werkbon app?

Zoals eerder gezegd is het bijna niet eerlijk te noemen dat de buitenwerkers al zo lang vastzitten aan vervelend papierwerk, terwijl dit veel makkelijker kan. buitenwerkers zijn tenslotte een van de belangrijkste hoekstenen van een bedrijf. Het zijn meestal ook personen die lang een bepaald bedrijf trouw blijven. Het is dus goed om te investeren in de gemakken van het buitenwerk.

Voor de werknemer:

De app is voor de buitenwerken van een bedrijf voor het overzicht in zijn taken. In de app kan hij zien welke taken of orders hij moet uitvoeren op een bepaalde dag of tijdstip. Als hij deze uitvoert kan hij de materialen die hij hiervoor nodig heeft ook in de app benoemen. Als hij klaar is met de taak, kan hij invoeren wat hij precies heeft uitgevoerd. Een handtekening en een paar bevestigende foto’s maken de klus af. De manager kan dan in een overzicht zien wat er is gebeurd en hoe dit is gegaan.

De urenregistratie wordt de werknemer ook een stuk makkelijker gemaakt. Door een overzichtelijk tijdschema in te vullen weet hij precies wat hij heeft verdiend en kan hij een heeft de manager een inschatting hoe lang het duurt om deze klus uit te voeren voor de volgende keer.

Digitaal gebruik

Digitale werkbon

De app is te installeren op de appstore en de google play store. Wat de werkbon app zo goed maakt, is dat hij te gebruiken is op veel verschillende platformen. Op de mobiel, tablet, pc en dergelijke. De app is snel te besturen en is dus ideaal voor gebruik onderweg. Bij een korte pauze kan de buitenwerker informatie tot zich krijgen of invullen.

Voor de manager:

Door alle gegevens die de werkbon app registreert kan de manager van een bedrijf met een druk op de knop een factuur naar de klant sturen. Dit kan op geen enkele manier makkelijker dan op deze manier. De manager krijgt ook een overzicht te zien van alle materialen die zijn gebruikt bij een klus, zodat hij weet wanneer er nieuwe besteld moeten worden. Als de manager een volgende klus heeft, kan hij via de app kijken welke buitenwerker daar de tijd voor heeft. Hij kan de taak bij diegene inplannen. De buitenwerker krijgt op zijn device een melding dat hij een nieuwe taak toegewezen heeft gekregen.

De app bestaat onder andere uit:

  • Digitale werkbonnen
  • Urenregistratie
  • Een digitaal planbord
  • Factuur verstuur functie

De voordelen van het gebruik van een werkbon app zijn:

  • Je hoeft veel minder tijd te besteden aan administratie
  • Makkelijke communicatie
  • Houdt alles overzichtelijk
  • Raak geen belangrijke gegevens kwijt.

Related posts

3 tips om de juiste boekhouder te vinden

Danny

Uitvoerend personeel tekort? 5 tips

Mathijs

Extra opslagruimte kiezen: USB stick of externe harde schijf?

Danny

Leave a Comment