Image default
Commercieel

Facebook voor bedrijven

De opkomst van sociale media heeft veel veranderd. Geen enkel zichzelf serieus nemend bedrijf kan nog om Facebook heen. Veel ondernemingen hebben daarom een eigen Facebookpagina en reageren snel als hun bedrijfsnaam door een consument wordt ‘getagd’.
Ook voor kleine ondernemers is Facebook, mits op de juiste wijze gebruikt, een belangrijk marketinginstrument.
Internet staat vol met tips over hoe je als ondernemer met Facebook om moet gaan. Belangrijker nog is dat je weet wat je vooral niet moet doen.

Likes kopen
Zijn likes te koop? Jazeker! Wie op Google ‘likes kopen’ intikt, wordt overspoeld met bedrijven die voor relatief weinig geld zorgen voor duizenden likes op Facebook. In de praktijk blijk je echter niets aan deze likes te hebben, ze generen immers geen extra omzet. Professionele inkopers zijn bovendien goed op de hoogte van deze praktijken en zullen je onderneming mijden. Het hebben van veel likes is een prima doelstelling, maar laat kwaliteit boven kwantiteit gaan.

‘Like, share en win’ acties
Niet doen! De meeste gebruikers van Facebook ervaren dit als spam. Sinds 5 november 2014 zijn deze acties daarom door Facebook verboden. Wie toch ‘like, share en win’ acties op zijn pagina heeft staan loopt het risico dat ontvangers hiervan melding doen. De kans is groot dat Facebook vervolgens je pagina verwijdert.

Lange teksten
Veel ondernemers maken de klassieke fout om de teksten van hun website integraal naar Facebook te kopiëren. Lange teksten op je Facebookpagina werken überhaupt contraproductief. Hou je bijdragen daarom kort en simpel. Facebook is een snel medium. Een filmpje van tien seconden vertelt bovendien meer dan 100 woorden.

Sta open voor klachten
Iedereen maakt fouten. Het stomste wat je vervolgens kunt doen is je hoofd in het zand steken. Vergeet ook niet dat een oploste klacht je goede reclame oplevert. Leg daarom in het kort uit wat er is misgegaan en hoe je het gaat oplossen. Hou je aan je afspraken!

Related posts

Bedrijven helpen door het bedrijf te verbeteren

Danny Bijl

Opvallen met direct mail? Zo doe je dat!

Danny

Wat doet uw bedrijf aan het einde van het jaar?

Danny

Leave a Comment