Image default
Commercieel Retail Tips

Geld verdienen aan Valentijn – 8 slimme tips

Volgende week is het weer Valentijnsdag. Of dit nu wel of niet is ontstaan vanuit een commerciële beweegredenen, het is een feit dat consumenten deze dagen aangrijpen om cadeau`s te kopen. Voor ondernemers die afhankelijk zijn van het koopgedrag van consumenten, is het zaak om hierop in te spelen. We geven je 8 slimme tips om geld te verdienen aan Valentijn.

1. Begin op tijd met adverteren

Wacht niet tot de laatste dag om de consument te informeren over je acties. Het is belangrijk dat je goed nadenkt over je boodschap. Vervolgens is het zaak dat je jouw product koppelt aan de romantiek van Valentijn. Als je enkele dagen of zelfs weken van tevoren aan het adverteren begint, dan kan de boodschap al worden in gemasseerd.

2. Maak gebruik van sociale media

Voor de meeste producten zal de doelgroep o.a. bestaan uit jongeren die elkaar met Valentijn extra aandacht geven. Deze doelgroep is eenvoudig via de sociale media te benaderen. Denk bijvoorbeeld aan adverteren op Facebook waarbij je je doelgroep kan aangeven. Bijvoorbeeld meisjes tussen 14 en 24 die een relatie hebben.

3. Werk samen met andere bedrijven

Om een zo aantrekkelijk mogelijk aanbieding te maken, zou je samen kunnen werken met andere bedrijven. Denk bijvoorbeeld aan acties met korting op bioscoopkaartjes, of een romantische diner in een restaurant. Als je gezamenlijk voor dezelfde actie adverteert bereik je ook nog eens veel meer mensen.

4. Weggeefprijs, klant wel binden

Je kunt overwegen om je producten met een minimale marge te verkopen. Doe dit dan wel gericht op herhaal-aankopen. Eigenlijk moet je gebruik maken van de aankoopwoede van de consument met Valentijn, om mensen klant te maken. Vervolgens bind je ze aan je en verkoop je later opnieuw producten met marges waar jij goed aan verdiend.

5. Adverteer ‘offline’

Naast de jonge doelgroep is er ook een groep mensen die je beter offline kunt benaderen. Je kunt bijvoorbeeld op het gevoel van mannen tussen de 30 en de 60 spelen, door ze op een bedrijventerrein te benaderen. Geef ze bijvoorbeeld een roos cadeau met een kortingskaart voor jouw product. Dan komen zij niet met lege handen thuis en kopen ze wellicht jouw product voor hun geliefde. Ook folders of flyers kunnen effectief zijn. Als jouw naam en product maar op veel plaatsen te zien zijn. Dit creëert herkenning bij de potentiële kopers.

6. Wees uniek tussen ‘alle anderen’

Het klinkt eenvoudig, uniek zijn. Maar dit valt niet mee. Kijk goed om je heen wat anderen doen. Zorg dat je afwijkend bent daartussen. Wees creatief in het benaderen van je potentiële klanten. Hoe leuker mensen je benaderingswijze vinden, hoe groter de kans is dat zij je concurrentie voorbij lopen richting jou.

7. Maak gebruik van Influencers om te verdienen aan Valentijn

Influencers zijn mensen met een groot publiek op sociale media. Als je zo`n Influencer kunt gebruiken voor de promotie van jouw product, dan bereik je een groot publiek. Niet alleen Facebook en Instagram hebben zulke Influencers. Denk ook aan de sociale platforms LinkedIn en Twitter.

8. Vergeet de romantiek niet

Misschien wel de belangrijkste tip. Voor jou als leverancier gaat het om commercie. De consument is echter gericht op de romantiek. Dus zul je daarop in moeten spelen. Prijs je korting niet aan met een kreet als: nu in de aanbieding. Denk bijvoorbeeld aan: verras je geliefde met… of Win zijn/haar hart met dit… etc. Daarnaast helpt het mee dat zowel een winkel of webshop ook romantisch aanvoelt. Dus geen grote kleurcontrasten met blauw en wit, maar zachte kleuren met rood als basis.

Met deze tips kun je ongetwijfeld verdienen aan Valentijn. Als je het slim aanpakt dan heeft dit een gunstig effect op je omzet. Zowel op de korte als de lange termijn. Geniet ook van de positieve sfeer van Valentijn. Geld verdienen aan Valentijn is leuker als je dit met een romantisch gevoel doet.

Related posts

Wat is de beste laserprinter voor jouw onderneming?

Danny Bijl

Vijf tips om tunnelvisie te voorkomen

Mathijs

5 essentiële tips voor een succesvolle productlancering

Dion

Leave a Comment