De geschiedenis van het internet gaat terug tot 1962 toen het Amerikaanse Ministerie van Defensie besloot een computernetwerk te bouwen dat een atomaanval kon doorstaan. Sindsdien heeft het internet een enorme vlucht genomen. Meer en meer mensen, waaronder ook uw klanten, maken er gebruik van.

Ook in Nederland is de groei van het internet enorm. Uit gegevens van het CBS blijkt dat naar verwachting 50% van alle geautomatiseerde bedrijven in Nederland (ongeveer 75% van het totaal aantal bedrijven in Nederland) aan het eind van dit jaar beschikken over een internetaansluiting (Bron: Computable, 09/11/1999). Nederland is één van de sterkst groeiende landen op het gebied van het gebruik van het internet. Een enorm potentieel…

Ook voor uw bedrijf biedt de aanwezigheid op Internet daarom grote voordelen. Om er enkele te noemen:

  • 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar bent u bereikbaar voor informatie; een permanente presentatie van uw bedrijf die het imago van uw bedrijf zal versterken.
  • Een website is snel aan te passen en de informatie is daarom altijd up-to-date. Veranderingen, nieuwe producten, aanbiedingen…
  • Klanten kunnen zaken met u doen via het web: per orderformulier of via e-mail. En u kunt wederom zaken doen per e-mail met uw leveranciers!
  • U kunt ‘Veel Gestelde Vragen’ publiceren, zodat uw medewerkers minder telefoontjes hoeven te beantwoorden. Denkt u eens aan: “Wat kost…?”, “Hoe lang is de levertijd van…?”, “Wat zijn uw openingstijden?”, “Hoe bereik ik…?”, enzovoort.

De kosten van een internetsite zijn, gezien de voordelen, gering. De investering voor een website is het overwegen waard. Vergeet niet, uw concurrenten zullen de stap naar het internet zeker wel wagen!

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Comments are closed.