Image default
Marketing

Hoe maak je een goede social media advertentie?

Social media advertenties worden steeds populairder. Daarom wordt het ook steeds belangrijker om op te vallen tussen alle andere advertenties en organische berichten. Door het gebruik van social media advertenties kun je snel een groot bereik genereren en meer bezoekers op je website krijgen. Maar hoe maak je nu eigenlijk een goede social media advertentie? In dit artikel zetten we drie praktische tips voor je op een rij. 

Kies het juiste platform

Voordat je aan de slag gaat met het maken van een social media advertentie zul je moeten kiezen waar je wilt adverteren. Er zijn tegenwoordig ontzettend veel mogelijkheden en platforms als TikTok worden steeds populairder. Het kanaal wat je kiest, hangt af van de doelgroep die je wilt bereiken. Wist je dat het aantal gebruikers van Instagram nog elk jaar stijgt? Niet alleen veel jongeren gebruiken Instagram dagelijks, ook veel volwassenen melden zich aan bij dit social media platform. De meeste Nederlandse Facebookgebruikers zijn rond de 25-34 jaar, maar het is ook heel goed mogelijk om andere leeftijden te targeten. Zoek voldoende informatie op over de verschillende social media kanalen en kies vervolgens welke het platform die het beste bij jouw doelgroep past. 

Kies het juiste platform

Trek aandacht met een mooie foto of video

Aangezien veel bedrijven adverteren op social media is het belangrijk dat jouw advertentie er echt uitspringt, maar hoe doe je dit? Start bij het creëren van de foto of video. De visuals trekken namelijk de aandacht van de social media ‘scrollers.’ Zorg dat de afbeelding goed bij jouw bedrijf of website past en gebruik zo min mogelijk tekst. 

Het is ook een goede mogelijkheid om voor video-adverteren te kiezen. DIt is de perfecte manier om met beeld en geluid je merk, product of bedrijf duidelijk te maken aan de doelgroep. Houdt er wel rekening mee dat online video anders is dan televisie. Je zult ervoor moeten zorgen dat je de aandacht van de gebruiker te pakken krijgt en vasthoudt. 

Trek aandacht met een mooie foto of video

Voeg een call-to-action toe

Het doel van social media advertenties is in de meeste gevallen om de naamsbekendheid te verhogen of om meer bezoekers naar je website te trekken. Om ervoor te zorgen dat social media gebruikers naar je website komen, kun je een call-to-action toevoegen aan je advertentie. Instagram biedt diverse call-to-action buttons, denk hierbij aan ‘bekijk meer’ of ‘shop nu.’ Voeg het liefst altijd een oproep toe aan de advertentie. Hiermee activeer je je doelgroep om naar je website te gaan en genereer je meer bezoekers. 

Heb je zelf niet zoveel verstand van social media adverteren? Of heb je hier simpelweg geen tijd voor? Dan is het verstandig om een online marketing bureau in te huren. Dit bespaart je niet alleen tijd, maar ook kunnen zij een professionele social media strategie voor je opzetten, zodat je meer leads en conversies genereert. 

Related posts

Nederland geeft steeds meer uit aan R&D, hoe zit dat?

Mathijs

Internationaal gaan met je webshop? Vijf praktische tips

Danny

Bedrijfsnaam kiezen: 10 tips

Danny

Leave a Comment