Image default
Marketing

Inspiratieloos bij het creëren van content? Niet na het lezen van deze tips

Wil je aan de slag met het maken van content, maar heb je echt even geen inspiratie? Dat kan! Het kan regelmatig even voorkomen dat je geen idee hebt wat je kunt creëren en wat je bijvoorbeeld online zou kunnen delen op social media. Regelmatig content plaatsen op kanalen, zorgt ervoor dat je beter gevonden kunt worden én dat je jouw achterban warm houdt. Op deze manier werk je niet alleen aan de vindbaarheid en zichtbaarheid van jouw onderneming, maar ook aan klantenbinding. Verschillende tips kunnen daarbij ondersteuning bieden om toch een inspiratieboost te ontvangen. Ben je dus inspiratieloos? Dan is er geen man overboord en kan je toch nog tot interessante, informatieve, inspirerende en amuserende content komen. Handige tips zetten we graag voor je op een rij. 

Maak een contentplanning

Met een contentplanning zit je minder snel met een content ‘gat’ dat gauw opgevuld moet worden. Je kunt namelijk veel makkelijker vooruit werken wanneer je op een moment bijvoorbeeld een inspiratieboost ervaart. Je weet precies wat er wanneer online moet komen, dus dan kan je al deze content alvast maken én inplannen. Ook kan je de content vervolgens tussentijds nog optimaliseren en na publiceren ook analyseren. Door bijvoorbeeld maandelijks de best scorende posts te evalueren, kan je hier learnings uit halen en deze de volgende maand toepassen in de nieuwe contentplanning. Handig én leerzaam!

Laat perfectie los bij het creëren van content en experimenteer

Perfectie kan ons behoorlijk in de weg staan wanneer we content willen creëren én publiceren. Wanneer is het goed genoeg en kan de tevreden status worden behaald? Bij het creëren van content voor online doeleinden, is het bijvoorbeeld belangrijk om soms gewoon te doen en te proberen. Daar kan je namelijk ontzettend veel van leren en met deze nieuwe kennis en ervaringen kan je over gaan tot optimaliseren. Je brengt verbeteringen aan aan de hand van jouw ervaringen en perfectie kan dit proces behoorlijk belemmeren. Probeer het daarom los te laten en te kijken waar het schip strandt. Bijsturen mag altijd!

Geef een kijkje achter de schermen als content

(Potentiële) klanten vinden het ontzettend leuk om te zien hoe het er achter de schermen aan toe gaat bij een onderneming. Als ze betrokken zijn bij jou als ondernemer, dan is het extra leuk om te tonen met welke processen / producten / diensten / werkzaamheden je bezig bent. Een inkijkje wordt erg gewaardeerd en zo ben je als ondernemer nog toegankelijker!

Deel nieuwe producten / diensten en previews

Maak de doelgroep alvast warm voor de producten en diensten die eraan komen. Toon previews, inkijkjes en maak (potentiële) klanten nieuwsgierig. De kracht van herhaling zal hen overtuigen om tot investeren over te gaan. Speel in op hun behoefte met jouw content en tel bijvoorbeeld af tot de nieuwste producten leverbaar zijn!

Vertel meer over het huidige aanbod van jouw onderneming

De kernactiviteiten van jouw onderneming (of het nu een dienst of een product is) kun je regelmatig onder de aandacht brengen via content. Vertel bijvoorbeeld over de totstandkoming of over de naam van het product of de dienst. Deel de voordelen en leuke lijstjes rondom het huidige aanbod van jouw bedrijf. Laat het zien via foto’s en tekst of zelfs een video. Wist je dat het ook echt niet erg is om oude content te hergebruiken? Er zijn vast veel nieuwe klanten die het nog niet hebben gezien en door de algoritmes op diverse social media kanalen, is er ook een grote groep die de posts niet kennen. Vaak denken we dat we veel moeite en tijd moeten investeren om tot nieuwe interessante content te komen, maar ‘reuse’ is dus absoluut niet erg!  Kies bijvoorbeeld content uit die de vorige keer ook indruk heeft gemaakt en ontdek wat het nu doet! Herschrijven is natuurlijk ook een mogelijkheid. Ontdek wat het beste bij jouw onderneming en klantenbestand past. Onthoud bovendien dat de kwaliteit altijd belangrijk is dan de kwantiteit.

Deel reviews en referenties van ‘happy customers’

Door anderen aan het woord te laten, kunnen potentiële klanten ontdekken door de ogen van andere klanten hoe hun klantervaring was. Daarom kan het erg handig zijn om reviews en referenties te verzamelen en deze ook te delen met de huidige achterban. Je inspireert nieuwe klanten om tot investeren over te gaan én je stimuleert herhalingsaankopen. Bovendien zet je happy customers in het zonnetje, een win-win situatie!

Related posts

Vijf tips om te besparen op je marketingkosten

Danny

4 goede redenen om SEO voor je website uit te besteden

Danny Bijl

7 tips voor een (nog) succesvollere onderneming

Danny

Leave a Comment