Het gebruiken van flyers is tot op de dag van vandaag nog altijd één van de meest effectieve vormen van promotie, mits de boodschap natuurlijk goed opvalt. Hier zijn een aantal trucjes voor. Erg belangrijk om te weten wanneer een flyer één van jouw marketinginstrumenten is.

Wat wil je bereiken?

Over het algemeen zien we dat flyers vaak worden uitgedeeld om een specifieke actie aan het licht te brengen of een evenement aan te kondigen. Het doel is dat dat de kijker enthousiast raakt en tot een handeling overgaat. Omdat de kijker vaak vluchtig een flyer bekijkt, is het de bedoeling dat hij of zij in een oogopslag duidelijk weet waar het om gaat. Hoe bereik je dit? Door grote tekst te gebruiken en je drukwerk te voorzien van een aantrekkelijke afbeelding. Tip? Het gebruik van gezichten trekt de ogen van de kijker!

Wat zet je in de flyer?

Omdat de kijker een flyer misschien maar kort bekijkt, zorg je op de voorkant dus voor een pakkende grote titel en een aantrekkelijke ondersteunende afbeelding. In een paar woorden moet de boodschap duidelijk zijn. Denk na over vragen als:

  • Wat moet de kijker absoluut te weten komen
  • Wat moet de kijker denken na het zien van de flyer
  • Wat moet de kijker doen na het zien van de flyer

Valt de flyer op bij de kijker en is de interesse gewekt? Dan zal hij of zij kijken of er meer informatie op te vinden is. Reserveer hier de achterkant voor, waarop je iets meer verteld. Bijvoorbeeld de actievoorwaarden of een programma beschrijving met een verwijzing naar de website.

De resultaten van een flyer?

Een flyer deel je natuurlijk uit om de kijker tot handeling over te laten gaan. Maar hoe weet je nou precies welk rendement je hebt behaald met het uitdelen van het drukwerk? Dit kun je bijvoorbeeld doen door de kijker een code of een unieke URL te laten gebruiken die je via de flyers verstrekt en ze hiermee een leuk extraatje biedt. Een simpel trucje, want meten is weten!

Hoe trek je de aandacht?

Om op te kunnen vallen met je flyer, zijn er een aantal punten waar je rekening mee kunt houden.

  • Gebruik een duidelijk contrast zodat teksten de titel de meeste aandacht trekt
  • Gebruik een groot en dik lettertype voor de titel
  • Laat een afbeelding de titel ondersteunen. Beeld en tekst werken dubbel zo goed.
  • Foto’s doen het beter dan illustraties. Vooral gezichten trekken de aandacht.
  • Zorg voor een papiersoort dat goed aansluit op je boodschap. Hoe passender het papier, hoe meer waarde je creëert aan de boodschap.

Flyers laten drukken?

Heb je het ontwerp af en voldoet jouw flyer aan bovengenoemde tips & tricks? Dan is het tijd om de flyers te gaan drukken! Voordat je gaat drukken kies je natuurlijk eerst voor een passend formaat. De meest gekozen formaat voor flyers is A5 (105mm x 148mm).

Flyers laten drukken kun je doen bij verschillende drukkerijen. Tegenwoordig kan dit ook heel eenvoudig online en hoef je niet lang te wachten tot je het drukwerk in huis hebt. PeterPrint is bijvoorbeeld een online drukkerij waar ze snel en voordeling flyers kunnen drukken. Zij leveren vaak de volgende dag al! Ideaal als je je promotieactiviteiten snel wilt laten beginnen.

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply