Image default
Tips

Je gehele kantoorpand verhuizen: 5x tips!

Zit jij als ondernemer al een tijdje in hetzelfde kantoorpand en ben je toe aan iets nieuws? Of gaat jouw onderneming zo goed dat het hard nodig is om jouw kantoorpand uit te breiden? Dan is het hoog tijd om op zoek te gaan naar een nieuw kantoorpand dat aan al jouw wensen en eisen voldoet. Als je kiest voor een nieuw kantoorpand, is het echter natuurlijk van belang dat je jouw gehele kantoorpand gaat verhuizen. Hier komt nog flink wat bij kijken en een goede voorbereiding is hiervoor van groot belang. Hoe je het beste jouw gehele kantoorpand kunt verhuizen naar een nieuwe locatie? Wij zetten hieronder vijf tips voor je op een rij!

Selecteer wat je allemaal meeneemt

Als je jouw kantoorpand wilt verhuizen naar een nieuwe locatie, is het belangrijk om te weten welke spullen je allemaal moet gaan verhuizen. Het is namelijk goed mogelijk dat je niet al je spullen mee wilt nemen. Waarschijnlijk wel een groot deel, maar misschien is niet alles noodzakelijk. Zorg er daarom voor dat je goed van tevoren bekijkt wat je wel en niet wilt mee verhuizen. Zo voorkom je dat je onnodig spullen meeneemt waar je ook in het nieuwe kantoor niets mee gaat doen. Maak je al een flinke tijd geen gebruik meer van bepaalde spullen? Neem hier dan afscheid van. Ook als iets hard toe is aan vernieuwing, kan het aan te raden zijn om het niet mee te nemen. Je kunt dan beter iets nieuws kopen en dit meteen in je nieuwe pand zetten. Maak een juiste selectie, zodat je een inschatting kunt maken van wat je allemaal moet gaan verhuizen.

Berekenen hoeveel verhuisdozen je nodig hebt

Zeg je verhuizen, dan zeg je verhuisdozen. Zonder verhuisdozen wordt een verhuizing tenslotte lastig. Zeker als er een hoop uit je huidige kantoorpand meegaat naar jouw nieuwe kantoorpand, is het van belang dat je hier genoeg van hebt. Je hebt als het goed is al geselecteerd welke spullen je meeneemt en welke niet, dus op basis hiervan kun je het aantal verhuisdozen bepalen. Hierbij is het uiteraard ook goed om te kijken naar de grootte en kwaliteit van de verhuisdozen. Kies niet voor de goedkoopste verhuisdozen, want deze dozen zijn vaak aanzienlijk minder goed. Zeker als je zware spullen moet verhuizen, is het van belang dat je verhuisdozen koopt die van goede kwaliteit zijn.

Inpakken per ruimte

Een hoop verhuisdozen ingeslagen? Dan kan het inpakken van de spullen gaan beginnen. Probeer hier op tijd mee te starten, want dit neemt vaak meer tijd in beslag dan je in de eerste instantie had verwacht. Een aanrader bij het inpakken is om de spullen in te pakken per ruimte. Jouw kantoorpand is vast ingedeeld in verschillende ruimtes, waardoor dit goed te realiseren is. Door spullen per ruimte in te pakken, maak je het uitpakken op de nieuwe locatie voor jezelf een stuk makkelijker. Schrijf op de verhuisdozen uit welke ruimtes van je kantoor de spullen afkomstig zijn. Dan weet je straks binnen no time waar je het weer neer kunt zetten in jouw nieuwe kantoorpand.

Regel belangrijke zaken

Regel belangrijke zaken

Als je jouw gehele kantoorpand gaat verhuizen, zijn er nog een aantal andere belangrijke zaken die geregeld moeten worden. Je zou hierbij kunnen denken aan het doorgeven van de adreswijziging, het stopzetten van de huurovereenkomst en het overzetten van contracten die je hebt lopen. Vaak is dit maar een kleine moeite, maar het is wel belangrijk om te doen. Bedenk ook of je nog materiaal nodig hebt voor jouw verhuizing. Materiaal dat goed van pas kan komen bij een verhuizing, is bijvoorbeeld een bouwlift. Hiermee kun je spullen eenvoudig verticaal transporteren. In een groot kantoorpand kan dit zeker goed van pas komen. Mocht je ervoor kiezen om een bepaald hulpmiddel te gebruiken voor de verhuizing, zorg er dan voor dat je dit ruim van tevoren regelt.

Schakel hulp in

Een geheel kantoorpand verhuizen is niet even zomaar gedaan. Dit kan veel tijd en moeite kosten. Wat extra hulp kan daarom zeker goed van pas komen. Het is daarom verstandig om hiervoor hulp in te schakelen. Zo kan je vragen of jouw werknemers mee willen helpen of andere mensen uit jouw netwerk. Vele handen maken licht werk, dus je kunt haast geen hulp genoeg hebben. Naast het rondvragen in jouw omgeving, kan het uiteraard ook een goede mogelijkheid zijn om een verhuisbedrijf in te huren.

Je gehele kantoorpand verhuizen is niet niks. Daarom is een goede voorbereiding extra belangrijk. Het selectieproces, verhuisdozen inslaan, indien nodig een bouwlift kopen of huren en het inschakelen van de juiste hulp: zo’n grote verhuizing kan veel van jou vragen. Houd deze bovenstaande tips in ieder geval goed in je achterhoofd, want deze tips kunnen jou erbij helpen om de verhuizing goed voor te bereiden en om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Related posts

Koffiepauzes op je werk en waarom ze belangrijk zijn

Danny

Helemaal klaar met je werk? Misschien kun je aan de bak binnen deze kansrijke beroepen!

Dion

Je woning verbouwen? Zo financier je dat

Danny Bijl

Leave a Comment