Image default
Lifestyle Tips

Je kantoor schoon houden: Daarom!

Elke ochtend loop je weer de voordeur uit op weg naar werk. Je ruimt voor je vertrekt snel je koffiekop op. Haalt nog een doekje over de tafel heen. Aan het einde van de dag tref je weer je opgeruimde huis aan.  Waarom ruim je dat eerst op? Dat doe je op uit een goede gewoonte. Je kan ook houden van een opgeruimd en schoon huis. Maar heb je deze goede gewoonte ook op het kantoor? Of laat je alles liggen voor de schoonmaakdiensten in Amsterdam en zien jouw collega’s om klokslag 17.00 uur jou de deur uitlopen? Stop daar dan nu mee. Start met het schoonhouden van je kantoor.

Clean desk policy

De schoonmaakdiensten in Amsterdam zijn druk geworden sinds de invoer van het clean desk protocol bij vele bedrijven. De opkomst van de flexwerkplekken heeft het clean desk policy meegenomen. Zo kan de volgende aan die werkplek schoon en opgeruimd starten. Een opgeruimd en schoon kantoor laat ook een opgeruimde indruk bij klanten en sollicitanten achter. Het management verwacht door de invoer ook een verhoogde productiviteit bij zijn werknemers. Maar is dat wel echt zo? Ben jij een creatieveling die het liefst tussen de papier werkt? Wordt jou productiviteit dan wel echt verhoogd als je aan een opgeruimd bureau zit.

Hoe ziet jouw huis eruit? Heb je een schoon en opgeruimd huis of juist rommelig maar toch schoon? Is jouw huis schoon en opgeruimd hou dit ook aan op kantoor. Daar verhoog je je productiviteit op werk mee. Door een ‘thuisgevoel’ op werk te creëren, verhoogt je je productiviteit. Klinkt goed toch? Wat als je collega naast jou thuis rommelig en minder schoon is? Dat heeft geen effect op jou productiviteit. Het gaat om jouw eigen werkplek die ingericht is naar jou. Jouw collega vindt het vast ook niet erg als de schoonmaakdiensten in Amsterdam langskomen om een doekje over zijn bureau te halen. Niemand vindt het fijn om te typen op een plakkerig toetsenbord. Je wilt toch graag het woord kunnen typen zonder dat je vinger blijft plakken aan de vorige toets. Kortom het niet erg om aan een rommelig of opgeruimd bureau te werken. Zolang je een ‘thuisgevoel’ op werk hebt, verhoog je je productiviteit. Het kan echter geen kwaad om de schoonmaakdiensten in Amsterdam aan het werk te zetten. Een schone en fris ruikende omgeving werkt voor één ieder prettig.

Related posts

Hoe kun je als bedrijf je parkeerplaatsen beschermen?

Dion

Bedrijfsauto aanschaffen: 5 tips

Danny

Niet-betalende klanten? Deze 5 tips helpen je verder!

Danny Bijl

Leave a Comment