Image default
Lifestyle Tips

Kantoor thuis: wat heb je allemaal nodig

Om je werk thuis goed uit te kunnen voeren, heb je een geschikte werkplek nodig. Maar wat mag absoluut niet ontbreken in jouw thuiskantoor? Met dit handige overzicht kom je niets te kort, of je nu op vaste dagen vanuit huis werkt of een prettige plek in wilt richten waar je taken zoals de administratie makkelijk uit kunt voeren.

Een bureau met voldoende werkruimte

Het eerste wat je aan gaat schaffen is waarschijnlijk een goed bureau. Wist je dat er een ruime keuze is aan tweedehands bureaus? Dit is een betaalbaar en duurzaam alternatief voor de inrichting van jouw werkplek. Een bureau heb je nodig om aan te werken of aan te studeren. Er zijn allerlei soorten bureaus, die allen een eigen doel hebben. Zo zijn er compacte bureaus voor een kleine werkruimte en elektrisch verstelbare bureaus voor het meeste comfort. Let er in ieder geval op dat het bureau voldoende werkruimte biedt voor jouw werkzaamheden. Zo is het vaak handig als het bureau wat laatjes heeft waarin je papieren en pennen op kunt bergen, maar kan het ook zijn dat je extra ruimte nodig hebt voor een monitor en pc.

Een ergonomische bureaustoel

Een ergonomische bureaustoel

Tweedehands kantoormeubelen bieden voor veel mensen een uitkomst. Je bespaart op de aanschaf van grote spullen zoals een bureau of ergonomische bureaustoel en draagt ook nog eens je steentje bij aan een betere wereld. Een ergonomische bureaustoel valt gemakkelijk en snel aan te passen aan jouw lichaam, waardoor je de juiste zithouding aanneemt. Dit vermindert de kans op rug- en nekklachten.

Kantoorartikelen

Kantoorartikelen heb je ook nodig om je werk te kunnen doen. Niet alle items zul je dagelijks nodig hebben, maar het is toch vervelend als je een paar documenten aan elkaar wilt nieten en de nietjes op zijn! Wat sowieso praktisch is om in huis te hebben, zijn pennen, potloden, een puntenslijper, gum, markeerstiften, paperclips, een schaar, nietmachine en nietjes. Ook een perforator, plakband, lijm, post-its, een kladblok en plastic zichtmappen komen vaak van pas.  Vergeet de correctievloeistof niet voor als je nog regelmatig dingen opschrijft.

Alles binnen handbereik

Zorg ervoor dat alle kantoorartikelen binnen handbereik liggen, zodat het een fluitje van een cent is om een kaartje te versturen, een telefoonnummer op te zoeken of wat te noteren in je agenda voordat je het vergeet. Heeft je bureau te weinig ruimte om alle kantoorartikelen netjes op te bergen? Met een los ladeblok creëer je in een handomdraai extra ruimte en overzicht. Aan het eind van je werkdag berg je alle spullen die je hebt gebruikt netjes op, zodat je de volgende keer weer met een schone lei van start gaat.

Related posts

Wat voor keuzes moet je maken als je een zorgverzekering gaat aanvragen?

Danny

Het rijbewijs halen, hoe pak je het aan?

Danny

10 tips voor een effectieve verslaglegging

Mathijs

Leave a Comment