Nederland profileert zich meer en meer als een diensteneconomie en een uitstekende service is daarbij van groot belang. Veel bedrijven beschrijven dan ook in hun speerpunten dat ze klantvriendelijk en servicegericht werken. Er zijn echter nog maar relatief weinig bedrijven die hun klanten de mogelijkheid bieden om naar een 0800 nummer te bellen. De voordelen van 0800 nummers worden door veel bedrijven onderschat en we zetten ze daarom even op een rijtje.

Professionele uitstraling en tevreden klanten
Allereerst zal het bedrijf in kwestie middels een 0800 nummer een landelijke uitstraling creëren. Een dergelijk nummer oogt namelijk professioneel. Klanten krijgen het idee dat ze het bedrijf 24/7 kunnen bereiken en dat er altijd iemand binnen het bedrijf voor hun klaar staat om vragen te beantwoorden. Met een 0800 nummer komt het bedrijf betrouwbaar en behulpzaam over en het implementeren ervan resulteert dan ook vaak in verhoogde klandizie.

Uitstekend middel voor klantenwerving
Een ander voordeel aan het implementeren van een 0800 nummer is dat een telefoontje naar het desbetreffende bedrijf gratis voor de beller is. Wetende dat er geen kosten in rekening worden gebracht, zal een prospect of klant eerder besluiten even contact op te nemen met een vraag of een klacht. Hier kan vervolgens snel en gericht op gereageerd worden. De toegankelijkheid van een bedrijf wordt verhoogd middels het nummer en het is dan ook een uitstekend middel om nieuwe klanten te werven.

Concluderend kan gesteld worden dat een 0800 nummer zowel ingezet kan worden om klanten te werven als om klanten te behouden. Daarnaast wordt er een professionele uitstraling gecreëerd en zal de betrouwbaarheid, klantvriendelijkheid en de servicegerichtheid van het bedrijf verbeterd kunnen worden.

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Comments are closed.