Image default
Marketing

Leuke relatiegeschenken en promotieartikelen voor de zomerperiode

Promotie en goede sier maken als bedrijf is niet iets dat ophoudt gedurende de komkommertijd, wanneer velen er even tussenuit zijn op zomervakantie. Niet alleen wil je gezien blijven worden, je wilt ook net dat stapje extra zetten zodat jouw klanten ook gedurende de vakantie met een positief gevoel aan je denken.  Dat kun je bereiken door de juiste promotieartikelen in te zetten als relatiegeschenk. Deze kun je dan laten voorzien van het logo van je bedrijf. Hier een aantal tips voor zomerartikelen die een goede kans hebben om in de smaak te vallen bij je klanten.

Zonnebril

Er zijn drie categorieën zonnebrildragers. De eerste heeft een dure merkzonnebril waar hij zuinig op is. De tweede draagt een zonnebril met sterkte waar hij wel zuinig op móet zijn. De derde is de ‘casual’ zonnebrildrager die het niet als modestatement ziet en ook geen zonnebril op sterkte nodig heeft. Die laatste, vrij ruime categorie, kun je uitstekend bereiken door ze een zonnebril met het logo van jouw bedrijf aan te bieden. Zij vinden zo’n bril handig voor in de auto en voor als hun vaste zonnebril sneuvelt, en zullen er dankbaar gebruik van maken. Een zonnebril met logo laten maken is dus zeker een aanrader.

Strandbal

Veel gezinnen met kinderen gaan op vakantie naar een plek waar het lekker weer is en waar de kinderen op het strand of langs het zwembad kunnen spelen. Daarbij vindt een leuk sport- en spelartikel als een strandbal gretig aftrek. Kinderen houden zich ook niet bezig met wat voor logo er op zo’n bal staat. De kans dat zo’n strandbal meegaat op vakantie en ook in gebruik genomen wordt is best groot. Dan weet je dat je kinderen blij gemaakt hebt (en de ouders dus ook), én dat anderen jouw bedrijfsnaam voorbij gaan zien vliegen en stuiteren. Een absolute win-win situatie.

Vlieger

Op datzelfde strand is het ook leuk om te kunnen vliegeren. Lang niet ieder kind heeft z’n eigen vlieger, dus de kans dat een door jouw bedrijf aangeboden vlieger een toevoeging is op het arsenaal van speelmateriaal is vrij groot. Een vlieger kan makkelijk meegenomen worden op vakantie, want hij neemt maar weinig plaats in beslag. Ook hier is er een goede mogelijkheid om zowel kinderen als ouders blij te maken met dit aardigheidje. Natuurlijk laat je er je logo op zetten, een kind vindt het immers veel belangrijker dat hij een vlieger heeft dan wat erop staat. Wanneer de vlieger het luchtruim gevonden heeft, kan het hele strand meegenieten van jouw vliegende logo, wat je naamsbekendheid alleen maar goeds kan doen.

Luchtbed

Ieders droom van de ultieme relaxvakantie is toch wel dobberen op het water in de zon op je eigen luchtbed. Lang niet iedereen heeft zijn eigen luchtbed, laat staan dat er voor het hele gezelschap luchtbedden zijn. Hier kun jij als bedrijf met een handig relatiegeschenk dus goede sier maken, want een stuk ontspanning op vakantie is aangeboden door jouw bedrijf. De gebruiker van het luchtbed zal je dankbaar zijn en het oprecht als een mooi geschenk beschouwen. Uiteraard voorzie je ook het luchtbed van een groot logo van jouw bedrijf zodat omstanders bij het zwembad of op het strand het kunnen zien.

Strandparasol

Zon is heerlijk, maar schaduw is soms toch ook wel heel fijn. De een verbrandt immers sneller dan de ander, en soms kan het op vakantie toch wel echt heel warm zijn. Dan is een strandparasol een geweldige luxe. Op veel stranden kun je ze wel huren, maar we blijven Nederlanders die liever het zuurverdiende vakantiegeld in de zak houden. Lang niet iedereen koopt dan ook een parasol die je enkel gedurende die twee weken zomervakantie gebruikt. Maar als je er nu een gratis krijgt… Het voordeel voor jou als ondernemer: veel pluspunten bij de klant voor dit luxe geschenk, en jouw logo op de parasol staat de hele dag prominent en goed zichtbaar geparkeerd op het strand.

Opblaasbare blikjeshouder

Als er toch één zomers artikel is dat vrijwel niemand heeft, dan is het een opblaasbare blikjeshouder. Terwijl die juist zo handig zijn op het strand, waar nog geen decimeter van de ondergrond plat is. Niemand wil zand in z’n cola, en een zo’n blikjeshouder is daar een fantastische uitkomst bij. Hier krijg je de pluspunten voor originaliteit en praktisch denken. Uiteraard breng je er een logo op aan, dat niets afdoet aan het genot van een veilig plekje voor je geopende blikjes.

 

Related posts

De voordelen van een contentplanning voor social media

Dagmar

Hoe maak je een sterke flyer om je bedrijf te promoten?

Danny Bijl

Ontdek jouw why (het golden cirkel model van Simon Sinek)

Dagmar

Leave a Comment