Image default
Eigen bedrijf Ondernemen Tips

Manieren om je klanten extra service te bieden

Wil jij je klanten graag wat extra service verlenen, zonder dat zij daarvoor moeten betalen? Dit kan een goede manier zijn om extra waarde toe te voegen aan je producten en diensten, maar het kan lastig zijn om een goede manier te bedenken om dit te doen. Daarom krijg je hieronder wat inspiratie. Bekijk het snel!              

Introduceer een digitale pas

Een digitale pas is een alternatief voor de vele plastic pasjes die de portemonnees van je klanten vullen en vervolgens alleen maar in de weg zitten. Nu werkt dit eigenlijk alleen voor retailbedrijven, maar voor dat soort bedrijven is het wel een hele goede optie. Je klanten zullen het namelijk zeer waarderen dat je met hen meedenkt. Bovendien kunnen zij op deze manier nooit meer hun klantenkaartje kwijt zijn en dus altijd genieten van de voordelen die de digitale pas hen oplevert!

Biedt service na de aankoop

Wanneer een klant een aankoop heeft gedaan en je hen daarna nog even vraagt of alles goed is verlopen, waarderen zij dit vaak ontzettend. Dit geldt natuurlijk ook wanneer je een dienst hebt geleverd aan een klant. Dit kan per telefoon, per mail of op een andere manier. Zorg dat dit niet overkomt als een poging om extra te verkopen, maar zet juist je klant centraal. Op die manier houden zij altijd een warme herinnering aan je over.  

Wees goed bereikbaar en behulpzaam

Wees goed bereikbaar en behulpzaam

In het verlengde van de vorige tip is het ook aan te raden om altijd goed bereikbaar en behulpzaam te zijn. Klanten die problemen ondervinden, nog vragen hebben of juist een compliment kwijt willen zullen allemaal proberen contact met je te krijgen. Sta hiervoor open en wees behulpzaam wanneer zij dit nodig hebben, dan zullen zij dit ongetwijfeld aan anderen doorvertellen. Bovendien ontstaan er op deze manier vaak kansen voor meer verkoop op een hele natuurlijke manier. Wees je hier dus bewust van.

Geef eens iets weg

Een laatste tip is die waarbij je gewoon eens iets weggeeft. De meeste mensen vinden het erg leuk om iets te winnen, hoewel dit natuurlijk wel bij je merk moet passen. Koppel er eventueel een marketing of communicatiecampagne aan vast en je hebt een hartstikke leuke manier om extra service te verlenen!

Inspiratie genoeg

Ga je aan de slag met één van de tips, of heb je zelf inspiratie gekregen? We wensen je heel veel succes!

Related posts

Om deze 3 redenen schakel je een financieel detacheringsbureau in

Danny Bijl

Positief omgaan met concurrentie, hoe doe je dat?

Dion

5 dingen die je als zzp’er denkt vlak voordat je op vakantie gaat

Dion

Leave a Comment