Image default
Branches Commercieel Marketing Retail Tips

Opvallende reclame met krijtborden: 5 voorbeelden

Iets dat eigenlijk standaard tot het meubilair van een horecagelegenheid zou moeten behoren? Een krijtbord. Herbergen eeuwen geleden hadden er al een, en tot op de dag van vandaag is het een van de populairste manier om buiten reclame te maken voor bijvoorbeeld een café, koffiezaak, lunchroom of restaurant. Het voordeel van een krijtbord ten opzichte van bijvoorbeeld een reclamebord? Ideaal aan een krijtbord is natuurlijk dat je er iets op kunt schrijven, het op ieder moment kunt uitvegen en er zo weer een andere tekst kunt plaatsen.

Ben jij horecaondernemer of ga jij binnenkort je eerste eigen zaak starten, en ben jij nog aan twijfelen over de aanschaf van een krijtbord? Laat je dan inspireren door onderstaande veelzijdige voorbeelden van creatieve en opvallende krijtborden!

(Dag)menu aanprijzen met een krijtbord

Wisselt je menu vaak, bijvoorbeeld omdat je werkt met dagmenu’s? Met een krijtbord kun je gemakkelijk gasten trekken door het menu te presenteren. Onderstaand krijtbord is een goed voorbeeld van een menu dat overzichtelijk is weergegeven, maar toch op een creatieve manier. Probeer vooral niet je hele menu op een bord weer te geven, zodra de tekst te klein wordt doen mensen minder moeite om te lezen wat er staat.

relcame krijtborden

Mensen helpen te bestellen

Moet in je horecazaak het personeel soms ook lang wachten totdat gasten eindelijk besloten hebben wat ze willen? Onderstaand bord kan bijvoorbeeld in een koffiezaak of lunchroom de gasten helpen tijdens het bestellen.

onderneemhet krijtbord 1

 

Niet het menu, maar het personeel aanprijzen

In de horeca gaat het zeker niet alleen om de kwaliteit van het aangeboden eten en een ruim assortiment aan drankjes. Als horecaondernemer weet je als geen ander dat gastvrijheid een net zo groot rol speelt, als je tevreden gasten na een bezoek wil. Tijd dus om het personeel eens in het zonnetje te zetten.

onderneemhet krijtbord 2

Bron afbeelding

Geen directe reclame, wel onbewuste beïnvloeding

Reclame hoeft niet altijd te gaan over het aanprijzen van je zaak, het personeel of het menu. Een goed gevoel aan een bezoek aan een café of restaurant kan een gast ook krijgen door een positief impuls.

onderneemhet krijtbord 3

Bron afbeelding

Gasten niet alleen vermaken, maar ook informeren

Is je horecagelegenheid gespecialiseerd in een bepaalde keuken, of in het werken met specifieke ingrediënten? Een krijtbord kan de gasten hier meer informatie over geven. Dat kan weer leiden tot meer interactie met het personeel als er vragen worden gesteld, iets dat vaak zorgt voor tevredener gasten.

onderneemhet krijtbord 4

Bron afbeelding

Krijtborden zijn overigens niet alleen handig om buiten de horecagelegenheid reclame te maken, maar worden ook binnen vaak opgehangen om gasten te informeren over bijvoorbeeld het menu.

Bron uitgelichte afbeelding

Related posts

Genoeg water drinken tijdens het werken

Dagmar

4 zaken om te regelen voor je bedrijfsauto’s

Danny Bijl

Horeca en unieke concept & branding

Danny

Leave a Comment