Image default
Eigen bedrijf Ondernemen Tips

Tips voor een goede administratie binnen je bedrijf

Wanneer je over een bedrijf beschikt is het handig om de administratie goed bij te houden. Dit is namelijk belangrijk zodat je alles overzichtelijk kunt houden. Wel is het zo dat de administratie vaak veel tijd in beslag neemt dus daarom is het goed om daar gestructureerd mee bezig te zijn zodat je niet teveel in een keer moet doen. In dit blog lees je meer over een goede administratie. 

Ga gestructureerd te werk

Een hele belangrijke tip is om gestructureerd te werk te gaan, dit kan namelijk al een stuk rustiger gevoel geven in je hoofd. Want de administratie kan best een flinke klus zijn maar daarom is het belangrijk om alles overzichtelijk te houden. Werk daarom met een agenda en schrijf daarin duidelijk wanneer je iets gaat doen. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je iedere dag even kort aan de administratie werkt zodat je goed kunt verspreiden over de week. Dit zorgt er namelijk voor dat je niet een heleboel werk in 1 keer moet doen. 

Een andere goede tip is om alle post goed te sorteren die je binnenkrijgt. Want ook de post bevat veel administratie dus daarom is het belangrijk om dit goed te sorteren. Dus doe alles bij elkaar wat bij elkaar hoort en maak aparte stapeltjes zodat je precies weet wat waar ligt. Ook het uitstellen van werk moet je niet doen, dit kan namelijk geld kosten omdat jij bijvoorbeeld de offertes nog niet hebt uitgebracht. Dan zullen er namelijk ook geen nieuwe klanten komen en dat kost alleen maar geld. Dus daarom is het goed om dat zoveel mogelijk te voorkomen. Zorg ook voor goede offertes en laat deze desnoods ergens drukken zoals bij PeterPrint. Daar kunnen ze allerlei mooie soorten papier gebruiken zodat je offerte mooi binnenkomt bij de klant. Online printen zou natuurlijk ook kunnen maar het is maar net wat je wilt.  

Ga gestructureerd te werk

Automatiseren

Nog een goede tip is om zoveel mogelijk processen binnen de administratie te automatiseren. Dit zal er namelijk voor zorgen dat je een stuk meer tijd gaat besparen waardoor je uiteindelijk tijd over zult hebben voor andere dingen. In plaats dat je veel van je administratie via papier doet zou je het kunnen overwegen om het naar online te verplaatsen. Ook kun je dan je administratie beter controleren omdat er meerdere mensen kunnen meekijken. Zo kun je met elkaar nagaan als er iets fout gegaan is, dit is makkelijker en sneller terug te halen via een computer dan via papier. 

Related posts

Hoe trek jij het juiste personeel aan?

Danny Bijl

3 redenen om op tijd over je kerstpakketten te gaan nadenken

Danny Bijl

Welke attributen zijn handig bij het inrichten van je magazijn?

Dion

Leave a Comment