Wat zou het soms makkelijk zijn hè, als jouw bedrijf het enige in het land was. Dan heb je een massa klanten voor jezelf. Dat is alleen niet zo. En dat maakt het niet eenvoudig om je klanten te bereiken. Er is een hoop concurrentie. En daar komt nog bij dat klanten voortdurend in beweging zijn. Voor jou een mooie uitdaging om je klant te blijven vinden. Een belangrijk onderdeel daarvan is het in de spotlights zetten van je bedrijf. Dat is logisch. Als klanten jouw bedrijf weten te vinden, is de stap naar een aankoop nog slechts een kleine.
Organiseer een zakelijk evenement
Wil je het presenteren van jezelf en je producten écht goed aanpakken? Organiseer dan een zakelijk evenement. Tijdens dit evenement kun je het groots aanpakken. Hoe? Dat mag je helemaal zelf weten. De mogelijkheden variëren van een spectaculaire presentatie tot workshops. Zit je doelgroep verspreid door het hele land? Dan is een plek centraal in Nederland een goed idee. Dan organiseer je bijvoorbeeld een hartstikke leuk zakelijk event in de regio Utrecht.
De open dag
Hoe leuk het organiseren van een zakelijk evenement ook is, er zitten wel kosten aan vast. Je moet de ruimte huren en het programma is ook niet gratis. Wil je op de kosten besparen? Dan is een open dag een prima alternatief. Hierbij nodig je geïnteresseerden uit bij je bedrijf. Het programma kun je natuurlijk zo uitgebreid maken als je wilt. Ook bij jouw bedrijf kun je allerlei workshops houden. Het gaat erom dat je toekomstige klanten zien hoe jij je zaakjes voor elkaar hebt.
Investeer in je socials
Social media zijn een perfect platform om je bedrijf in de picture te zetten. Ook hier zijn de mogelijkheden weer eindeloos. Zo kun je dagelijks een filmpje maken waarin je een product, bedrijfsonderdeel of medewerker presenteert. Ook marketingacties kunnen prima via Facebook, Instagram en TikTok.
Gebruik LinkedIn
Ook LinkedIn valt onder de sociale media. Toch is het goed om dit apart te benoemen. LinkedIn is een platform dat zich puur op de zakelijke wereld richt. Daar liggen kansen voor jou! Een goede strategie op LinkedIn is essentieel om gevonden te worden. Dat houdt in dat je een x aantal berichten per week plaatst. Hoeveel? Ga uit van twee of drie. Doe ook niet te veel, anders zijn je volgers je snel beu. Vervolgens kun je aan de slag met de leads, oftewel de mensen die op jouw posts reageren. Dit zijn allemaal potentiële klanten, die bovendien al geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf en/of producten.
Een nieuwe bedrijfsfilm
Uiteraard is het goed om zelf actief te zijn op de socials en voor interessante content te zorgen. Onthoud echter dat een échte bedrijfsfilm er een stuk professioneler uitziet. Er zijn erg veel productiebedrijven die jouw bedrijfsfilm willen maken. Hiermee kun je vervolgens jouw website, je socials en eventueel reclamespots mee vullen. Het resultaat is zonder enige twijfel een grotere klantenkring en meer bekendheid onder je doelgroep.