Je kunt als ondernemer nog zo’n leuke website hebben, maar als er geen bezoekers op afkomen dan heb je er niks aan. Zeker als je het moet hebben van klanten die online naar jouw product of dienst moeten komen, is het van belang dat er voldoende (potentiële) bezoekers op je site komen. Bij het maken van een vindbare site (en dus klanten werven) komen diverse aspecten kijken. Niet alleen het ontwerp van je website is belangrijk, maar de inhoud is minstens zo van belang. Zonder een goede inhoud wordt je website niet gevonden in zoekmachines en krijg je geen bezoekers. De bezoekers van je website moeten een informatieve en makkelijk leesbare tekst voor zich krijgen. De informatie op je website weerspiegelt de kwaliteit van je producten en/of diensten. Een goede tekst kan het verschil maken voor je bedrijf.

Hoe werken zoekmachines?

Als je iets opzoekt op Google, dan worden de resultaten weergegeven volgens een algoritme. Dit algoritme zorgt ervoor dat je als zoeker de beste resultaten krijgt. Google kijkt hierbij niet alleen naar de zoekwoorden die je letterlijk hebt getypt, maar de zoekmachine probeert ook een context hierbij te verzinnen. Zo worden je zoekervaringen enorm verbeterd. Je krijgt door dit algoritme resultaten die waarschijnlijk goed aansluiten bij datgene wat je zoekt.

Hoe pas je je site hierop aan?

Jij bent niet de persoon die zoekt op Google, maar de persoon die gevonden wil worden. Je wordt gevonden door het schrijven van een goede SEO-tekst. Het is namelijk zo dat zoekmachines de inhoud van je website scannen op zoekwoorden en –zinnen. Je moet deze woorden en zitten op een goede manier in je teksten verwerken, want als je te veel of te weinig van deze woorden en zinnen hebt, dan zak je in de zoekresultaten. Een SEO-tekstschrijver weet precies hoe dit werkt. Hij of zij kan teksten schrijven die jouw bedrijf helpen om hoger in de zoekresultaten terecht te komen. Een SEO-tekstschrijver doet dit onder andere door het integreren van zoekvoorden en –zinnen en de teksten op je website. Daarnaast schrijft de tekstschrijver goede teksten en is de inhoud op jouw website uniek en op de juiste manier geschreven. De SEO-tekstschrijver weet hoe je een goede balans vindt tussen het gevonden worden door zoekmachines en interessant gevonden worden door de lezers.

Zoekmachines worden slimmer

Het is niet zo dat hoe meer woorden je in de tekst propt, hoe hoger hij bij Google scoort, integendeel. Het algoritme van Google markeert dit soort teksten als onnatuurlijk geschreven. Dit betekent dat lezers je tekst niet fijn vinden om te lezen en dat je tekst laag scoort on de zoekresultaten. Je moet dus zorgen voor een natuurlijk geschreven tekst. Zo zorg je ervoor dat je site hoger eindigt in de zoekresultaten. Daarnaast trek je zo bezoekers, die ook nog eens geïnteresseerd zijn in je verhaal en dus in je producten en/of diensten.

Wie schrijft de teksten?

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om zelf je teksten te schrijven voor op je website. Het probleem is echter tijd en kennis. Je hebt waarschijnlijk meer zaken om je druk voer te maken. Zoals eerder gezegd kun je overwegen om een SEO-tekstschrijver in te huren. Hij of zij weet precies wat er geschreven moet worden om je website een hoge Google-waardering te geven.

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply