Image default
Marketing Ondernemen Tips

Waar je op moet letten tijdens de keuze voor een SEO bureau

Samenwerken met een SEO bureau heeft meerdere voordelen. Zo maak je gebruik van de kennis en ervaring van het bureau. Bovendien geeft het je de ruimte om de volledige focus op de corebusiness te leggen. Om een goed bureau uit te kiezen, moet je een aantal aandachtspunten in je keuze meenemen. Lees hier waar je op moet letten tijdens de keuze voor een SEO bureau.

De taken van een SEO bureau

Een SEO bureau voert de zoekmachine optimalisatie voor jouw bedrijf uit. Een SEO bureau heeft meerdere specialisten voor zich werken. Zij zijn gespecialiseerd in optimalisaties op het gebied van techniek, linkbuilding en content. Dit zijn de 3 pijlers van SEO. Hieronder staan de taken van een SEO bureau per onderdeel benoemd:

Techniek:

  • De website snelheid optimaliseren.
  • Een SSL-certificaat aanvragen (om de veiligheid vast te stellen).
  • Het opschonen van de HTML, CSS en Javascript.

Linkbuilding:

  • Nieuwe backlinks verkrijgen.
  • De kwaliteit van backlinks waarborgen.
  • Linkbuild-netwerk onderhouden.

Content:

  • Geoptimaliseerde content schrijven.
  • Meta-data optimaliseren.
  • Zoekwoordonderzoek uitvoeren. 
De taken van een SEO bureau

Hier moet je opletten tijdens het kiezen van een SEO bureau

Wanneer je voor een SEO bureau kiest, moet je een aantal zaken in je achterhoofd houden.

1. Stel doelen op

Om goed voorbereid een SEO bureau te kiezen, is het van belang om zelf doelen op te stellen. Wanneer je van te voren een duidelijk plan hebt, is de kans groter dat dit plan doorgaat. Voorbeelden van doelen zijn hogere conversies, meer organisch verkeer en een optimale website.

2. Verwacht geen #1 posities in 1 dag

Nadat je een doel hebt opgesteld, is het van belang om jouw verwachtingen in kaart te brengen. Het is belangrijk om te bedenken dat SEO een langetermijnstrategie is. Hoge posities zijn niet in 1 dag behaald, net zoals deze posities niet in 1 dag verloren gaan. Een SEO bureau dat claimt binnen buitengewoon korte tijd resultaten te kunnen behalen, sla je liever over.

3. Bekijk het klantenbestand

Naast doelen en verwachtingen opstellen, is het van belang om het klantenbestand te bekijken. Het is slim om een SEO bureau te kiezen dat ervaring heeft in jouw branche.

Naast bovenstaande punten is het van belang dat het bureau je meeneemt door het hele SEO proces. Wanneer je vragen hebt zoals ‘’Wat is SEO?’’ en ‘’Wat kan SEO betekenen voor mijn bedrijf?’’ moet een SEO bureau klaar staan en deze vragen voor je willen beantwoorden. Wanneer je bovenstaande punten in je achterhoofd houdt tijdens het kiezen van een SEO bureau, weet je zeker dat je goed voorbereid bent. 

Related posts

Tips voor nieuwe recruiters

Danny Bijl

De bureaustoel ontleed

Danny

Hoe om te gaan met een tijdsverschil tussen jou en je klant?

Dion

Leave a Comment