We weten inmiddels dat zakelijk bellen je privé – en werkcontacten gemakkelijk scheidt. Er hangen echter nog veel andere voordelen aan het gebruik van een zakelijk Sim Only abonnement. Deze voordelen zijn anders voor verschillende partijen. In dit artikel lees je over de voordelen voor ZZP’ers en MKB-bedrijven.
ZZP’ers
Een zakelijk Sim Only abonnement is voor ZZP’ers erg aantrekkelijk. Omdat ze onafhankelijk zijn hebben ze de volgende voordelen:
- Kosten zijn fiscaal aftrekbaar. Sluit je als ZZP’er een zakelijk mobiele abonnement af? Dan zijn de kosten volledig fiscaal aftrekbaar van de inkomsten – en omzetbelasting. De kosten van een vaste telefoonlijn zijn daarentegen niet aftrekbaar omdat de Belastingdienst deze lijn als privé beschouwt.
- Boekhouding is eenvoudiger. Niemand houdt van een ingewikkelde administratie. Als ZZP’er hoef je geen facturen op naam van het bedrijf te zetten. Als ondernemer moeten alleen je naam en adres op de factuur staan volgens de Wet op de Omzetbelasting.
MKB-bedrijven
Ook MKB-bedrijven profiteren van zakelijke Sim Only abonnementen. Zo hebben ze de volgende voordelen:
- Goede klantenservice. Als particulier sta je soms lang in de wacht bij de klantenservice. De klantenservice voor MKB bedrijven is extra deskundig en vaak 24 uur bereikbaar.
- Facturering is overzichtelijk. Met een zakelijk abonnement kun je alle abonnementen binnen het bedrijf onder één account beheren. Daarnaast vind je alle gegevens en kosten overzichtelijk in één factuur. Dit scheelt veel tijd in de administratie en je ziet gelijk waar eventueel hoge kosten vandaan komen.
- Eén accountmanager als aanspreekpunt. Veel providers bieden een contactpersoon aan om je te helpen bij vragen en verzoeken. Je praat dan altijd met dezelfde persoon die jouw advies op maat geeft. Niet elke provider biedt deze optie aan. .
Een zakelijk Sim Only abonnement is dus voordelig op verschillende manieren. Voor ZZP’ers zijn kosten bijvoorbeeld fiscaal aftrekbaar en profiteren MKB-bedrijven van een accountmanager. Wil je meer weten? Lees dan onze tips over zakelijk bellen of bekijk het artikel over hoe je tijd kunt besparen in je administratie.