Sim-only abonnementen worden steeds populairder. Dit heeft met meerdere factoren te maken. Op de eerste plaats is het natuurlijk zo dat een abonnement met toestel door de wetswijziging nu zorgt voor een BKR-registratie. Hier zit uiteraard niemand op te wachten. Daarnaast is het zo dat Sim-only voordeliger is wanneer er gekeken wordt naar de maandkosten. Zakelijk Sim-only is dan ook voor veel ondernemers interessant.

Belangrijkste voordelen van zakelijk Sim-only

Ondanks dat de meeste communicatie tegenwoordig online plaatsvindt is telefonie toch nog altijd onmisbaar voor ondernemers. ZZP’ers en ondernemers in het MBK moeten kunnen vertrouwen op zakelijke telefonie. Eerder al gaven wij je enkele interessante tips voor zakelijke telefonie. Nu hebben wij de zakelijke Sim-only abonnementen eens onder de loep genomen. Mobiel.nl heeft de 5 belangrijke voordelen van deze abonnementen op een rij gezet.

  1. Mobiele kosten zijn aftrekbaar

Wanneer ondernemers een mobiel abonnement particulier afsluiten en ook zakelijk gebruiken, dan moet worden aangetoond welke telefoonkosten er zakelijk zijn gemaakt en welke niet. Alleen dan kunnen de mobiele kosten worden afgetrokken bij de belastingdienst. Hier heeft een ondernemer geen last van wanneer het om een zakelijk Sim-only abonnement gaat. Alle mobiele kosten zijn gewoon aftrekbaar.

  1. Makkelijkere administratie

Zeker wanneer er meerdere telefoonabonnementen binnen één bedrijf worden gebruikt is het in de administratie heel makkelijk om gebruik te maken van Sim-only abonnementen. Deze kunnen heel eenvoudig op een enkel account worden geplaatst, waardoor de gegevens niet van meerdere accounts hoeven te worden verzameld voor de administratie.

  1. Storingen worden sneller opgelost

Wie een zakelijk Sim-only abonnement heeft kan rekenen op een snelle service bij storingen. Voor zakelijke klanten geldt namelijk dat storingen binnen 24 uur moeten worden opgelost. Deze regel is er voor particuliere klanten niet. Diverse aanbieders van zakelijke Sim-only abonnementen bieden de zakelijke klanten zelfs een eigen accountmanager aan om alles nog sneller en soepeler te laten verlopen.

  1. Geen eindeloze keuzemenu’s meer

Providers hebben voor zakelijke klanten een speciale helpdesk. Deze klantenservice is erop ingesteld dat iedere klant zo snel mogelijk en zo goed mogelijk moet worden geholpen. Tijd is geld, zeker voor zakelijke Sim-only abonnees, en daar wordt naar gehandeld. Dit betekent dat je geen eindeloze bandjes en keuzemenu’s te horen krijgt wanneer je telefonisch contact opneemt met de zakelijke helpdesk. Je wordt gewoon direct goed geholpen.

  1. Mobiel op eigen naam

Dit voordeel geldt niet voor alle ondernemers, maar uitsluitend voor ZZP’ers die geen abonnementen hoeven af te sluiten voor personeel. Speciaal voor hen is het namelijk zo dat het zakelijk Sim-only abonnement niet per se op naam van de zaak hoeft te staan. Wat wel belangrijk is, is dat het abonnement staat op de eigen naam van de ZZP’er en op het adres waarop ook het bedrijf geregistreerd is. Dit is voldoende om het zakelijke Sim-only abonnement af te kunnen trekken volgens de Wet op de Omzetbelasting.

Zakelijk Sim-only abonnement is een goede keuze

Wanneer we zo naar de voordelen kijken van een zakelijk Sim-only abonnement, dan kunnen we stellen dat dit abonnement toch wel heel belangrijke voordelen met zich meeneemt. De kosten die worden gemaakt voor mobiele telefonie zijn aftrekbaar bij de belastingdienst en storingen duren nooit langer dan 24 uur. De klantenservice is snel bereikbaar en je hoeft geen keuzemenu’s te doorlopen. De administratie is makkelijk bij te houden en levert dan ook nauwelijks werk op. Alles bij elkaar genomen is een zakelijk Sim-only abonnement voor iedere ondernemer, ook voor de ZZP’er, een uitstekende keuze.

 

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply