Image default
Financieel Geld ICT Tech Tips

Zakelijke Sim Only abonnementen, hoe zit dat precies?

Wat is een zakelijk Sim Only abonnement? En kun je Sim Only ook zakelijk gebruiken? Deze, en andere vragen, beantwoorden we graag voor je. Tijd om je alles te vertellen over zakelijke Sim Only abonnementen en wat de mogelijkheden zijn.

Wat is een zakelijk Sim Only abonnement?

Een zakelijk Sim Only abonnement is in de basis hetzelfde als een gewoon Sim Only abonnement. Je krijgt van je provider alleen een simkaart en zorgt zelf voor een mobiele telefoon of smartphone.

Een zakelijk Sim Only abonnement bestaat uit bundels. Voor zo’n bundel betaal je elke maand een vast bedrag. In ruil daarvoor krijg je dan een bepaald aantal belminuten, sms’jes of MB’s. Bij Simyo heb je altijd een belbundel en kun je ter aanvulling ook een internetbundel nemen.

Wat is het verschil tussen Sim Only zakelijk en ‘gewone’ Sim Only?

Met zowel gewone als zakelijke Sim Only abonnementen regel je zelf je mobiele telefoon en neem je bundels. Toch zijn zakelijke Sim Only abonnementen vaak duurder dan particuliere Sim Only abonnementen. Hoe kan dat?

Het prijsverschil komt vooral omdat providers voor zakelijke abonnementen bepaalde garanties geven. Bijvoorbeeld dat een storing altijd binnen 24 uur verholpen is. Ook hebben zakelijke klanten bij hun provider vaak een persoonlijk aanspreekpunt dat zijn bedrijf kent en zijn vragen goed kan beantwoorden. Providers bieden zakelijke klanten dus vaak uitgebreidere service dan ‘gewone’ klanten, wat een zakelijk abonnement duurder maakt.

Sim Only zakelijk gebruiken zonder hoge kosten

Simyo biedt geen speciale, zakelijke Sim Only abonnementen aan. Gelukkig kun je een particuliere Sim Only aansluiting ook prima zakelijk gebruiken, bijvoorbeeld voor je bedrijf.

Voor onze Sim Only abonnementen geven ze niet de garanties die aanbieders van duurdere, zakelijke abonnementen geven. Daar staan echter een paar pluspunten tegenover waardoor een Sim Only abonnement van Simyo óók ideaal voor zakelijk gebruik is.

Btw terugvragen

Het is erg gemakkelijk om bij een Sim Only abonnement de btw terug te vragen. De provider stuurt je namelijk altijd een duidelijke, overzichtelijke factuur. Geen moeilijk administratief gedoe, dus! Tip: Wil je je bedrijfsnaam op je factuur zien? Dit kun je aangeven bij je bestelling, of dat achteraf doorgeven aan de klantenservice.

Sim Only zakelijk ook te gebruiken voor je werknemers

Wil je dat jouw personeel mobiel bereikbaar is voor klanten? Ook voor hen kun je zakelijke Sim Only abonnementen afsluiten. Dit is een betaalbare manier om ervoor te zorgen dat je werknemers goed bereikbaar zijn voor klanten en relaties. Ze krijgen dan een simkaart van de zaak waarmee ze mobiel bereikbaar zijn. Tip: deze simkaart kunnen ze eventueel gebruiken met een dual sim-telefoon. In zo’n telefoon passen twee simkaarten. Naast de zakelijke simkaart kan hier dus ook hun eigen simkaart voor privégebruik in! Nóg een aanrader: sluit voor personeel een abonnement af via de Simyo Vriendendeal. Zo regel je extra korting op het huidige en de nieuwe Sim Only abonnementen!

Meerdere abonnementen tegelijkertijd beheren

Bij bijna iedere provider kun je gemakkelijk de abonnementen van je personeel beheren. Dit doe je via de ‘Mijn’ omgeving van de provider. Hier zie je het verbruik van je personeel in en kun je hun bundels – waar nodig – aanpassen. Ook is het mogelijk om zo belminuten of MB’s voor ze bij te kopen. Uiteraard vraag je gemakkelijk facturen op om de btw terug te kunnen vragen.

Gaat jouw bedrijf ook voor Sim Only zakelijk?

Je hoeft dus écht niet een zakelijk abonnement te nemen om Sim Only zakelijk te gebruiken. Een gewoon Sim Only abonnement bespaart geld. Weet je genoeg en ga je voor jouw bedrijf Sim Only nemen? Lees hier alles over het bestellen van Sim Only. Succes!

Related posts

Meer beweging tijdens het werk, 5 praktische tips!

Mathijs

Fitheid stimuleren bij werknemers: 7 manieren om dat aan te pakken

Dion

Presentatie als blijvende indruk

Danny

Leave a Comment