Image default
Marketing Tips

Zo schrijf je een succesvolle landingspagina voor je advertenties

Je hebt een prachtige website en met advertenties in Google probeer je nog meer bezoekers naar je website te trekken. Maar waar stuur je die bezoekers naartoe? Naar een productpagina? Of de homepage misschien? Dat kan je omzet gaan kosten, want misschien sluiten die pagina’s wel helemaal niet goed aan op je advertentie. Waar je ze dan wel heen stuurt? Naar een aparte landingspagina. Waarom en hoe dat moet, lees je in dit blog.

  1. Laat de pagina en ad op elkaar aansluiten

Een advertentie werkt het beste als je de klikker doorverwijst naar een pagina aansluit op je ad. Is de tone of voice van je ad totaal anders dan de vervolgpagina, dan zal je bezoeker dit als niet herkenbaar beschouwen en is de kans groot dat je de website verlaat. Een voorbeeld: klik jij op een advertentie in Google met de tekst een pakket versturen buitenland, en kom je vervolgens op een algemene pagina terecht over het versturen van pakketten en niet specifiek op het buitenland gericht, dan kan de bezoeker wegklikken omdat de tekst niet aansluit op datgene wat hij zoekt.

  1. Een aparte pagina voor elke advertentie

Het werkt het beste als je voor elke advertentie een aparte pagina maakt. Op die manier kun je optimaal aansluiten op elke advertentie zonder dat er ruis is door bijvoorbeeld andere producten of andere dingen die ter sprake komen op de pagina.

  1. Plaats alleen relevante content

Dat kan een korte tekst zijn waarin je de productvoordelen benoemt, of bijvoorbeeld een filmpje. Zorg voor een duidelijk overzicht: de bezoeker moet direct weten waar hij kan vinden wat hij zoekt. Dat kan dus ook het contactformulier zijn bijvoorbeeld. Plaats deze dus op een duidelijke plek. Het is daarnaast een dooddoener als je lange teksten plaatst zonder tussenkopjes.

  1. Maak het doel zo bereikbaar mogelijk

Plaats de call-to-actionbutton op het liefst twee duidelijke plekken, bijvoorbeeld bovenaan de pagina onder de eerste alinea en onderaan de pagina. Op die manier maak je het de bezoeker zo makkelijk mogelijk te converteren. Plaats geen zaken op de pagina die je bezoeker alleen maar afleiden, zoals flikkerende reclame of links naar andere pagina’s (tenzij ze echt relevant zijn). Om nog even in het voorbeeld te blijven met het pakketje: als je bezoeker klikt op een advertentie met daarin de tekst ‘Goedkoop een pakket versturen?’, verwacht hij te landen op een pagina met het antwoord op de vraag. Met andere woorden: concreet is het keyword.

Related posts

Praktische aanwijzingen om je te beschermen tegen hackers

Mathijs

6 redenen waarom offline marketing niet vergeten mag worden

Danny

4 tips om uit te pakken met jouw winkel

Danny Bijl

Leave a Comment