Review Simplicate CRM

Momenteel zijn er zo’n 273 aanbieders van CRM-systemen in Nederland alleen al. Als je dus op zoek bent naar een CRM-systeem om voor eens en altijd al je zaken rondom het klantrelatiebeheer, de marketing en misschien zelfs je social media goed te regelen, dan kan het vinden van het juiste CRM-systeem voor jouw business nog een helse klus zijn. Welk CRM-systeem moet je kiezen? Dat is terechte vraag. Een van de CRM-systemen die vaak in het rijtje van veelgebruikte systemen voorkomt, is Simplicate. Om je een handje te helpen in het bepalen of dit CRM-systeem een goede optie voor jouw bedrijf is, vind je hieronder een review.

Wat is Simplicate CRM?

Simplicate bestaat sinds 2014, heeft 2 kantoren en meer dan 1000 klanten. Simplicate is CRM- en projectmanagement software, die met een eenvoudige flow werkt van CRM, sales, projectmanagement en planning tot urenregistratie en de facturatie. Met Simplicate CRM wil het bedrijf tegemoet komen aan drie pijlers: succes door eenvoud, vooruitstrevend en open, eerlijk en overzichtelijk. Simplicate CRM wordt omschreven als intuïtieve software die je helpt om processen te vereenvoudigen, de juiste koers te varen en processen inzichtelijk en transparant te houden.

Simplicate CRM: functionaliteiten en opties

In deze Simplicate review kunnen we natuurlijk een bespreking van de belangrijkste functionaliteiten en opties niet overslaan. Simplicate CRM is een vrij compleet pakket, met functionaliteiten voor CRM, sales, projectmanagement, planning, urenregistratie, facturatie, KPI’s, rapportages en integraties. Hieronder lichten we enkele functionaliteiten toe.

1.      CRM: voor al je klantrelatiebeheer is er binnen Simplicate een mobiele app beschikbaar en je stelt eenvoudig offertes en facturen op. Het is mogelijk om contactmomenten te registreren, een accountmanager te koppelen aan een klant, je klantbestand eenvoudig te beheren, inzicht in je salesprocessen te krijgen en noem het maar op: Simplicate kan het.

2.      Urenregistratie: erg fijn aan Simplicate is de urenregistratie. Niet alle CRM-systemen hebben zo’n uitgebreide integratie. Dit kan allemaal via de mobiele app, van het registreren van de uren, de reiskosten tot het uitdraaien van rapportages per klant, per gebruiker, etc.

Prijs en kosten Simplicate CRM

Je kunt Simplicate CRM 14 dagen gratis proefdraaien. Het is zeker aan te raden om dit CRM-systeem even uit te proberen voordat je de definitieve keuze maakt. Je moet toch een feeling hebben met het systeem en beslissen of je zo’n uitgebreid pakket wilt aanschaffen. Als je tot aanschaf overgaat, dan zijn dit globaal de Simplicate kosten onderverdeeld in drie pakketten:

1.      Get started: voor het basispakket, met daarin CRM-functionaliteiten betaal je  €120 per maand vanaf 5 gebruikers.

2.      Professional: Bij dit pakket zit onder andere de urenregistratie en een uitgebreide rapportagefunctionaliteit. Dit pakket kost  €170 per maand vanaf 5 gebruikers.

3.      Ultimate Efficiency: Het meest uitgebreide pakket, met daarin onder andere BI-functionaliteit. Dit pakket kost €170 per maand vanaf 5 gebruikers.

Simplicate CRM  voor- en nadelen

Als je Simplicate CRM uitprobeert of al een tijdje definitief in gebruik hebt genomen, wat zijn dan de in het oog springende voor- en nadelen? Je leest de plus- en minpunten van dit CRM-systeem hieronder.

Simplicate CRM voordelen

1.      Opstarten is erg eenvoudig met Simplicate. Je hebt in een handomdraai door hoe het allemaal in elkaar zit en binnen een uur heb je je salespipeline grondig in de steigers. Mocht je ergens tegenaan lopen, dan is er voldoende online ondersteuning. Denk aan webinar, tutorials, demo’s en starters- en masterclasses.

2.      Het gebruiksgemak van Simplicate krijgt een hoge beoordeling van de gebruikers. Dit komt door de overzichtelijke en toch kleurrijke en speelse interface en de duidelijke en gebruiksvriendelijke sjablonen, bijvoorbeeld voor het factureren. Ook zijn koppelingen met veelgebruikte andere programma’s mogelijk en dat maakt je werk makkelijker. Denk dan bijvoorbeeld aan Exact en Mailchimp.

3.      HR-functionaliteit: opvallend is dat HR-functionaliteit bij Simplicate in het basispakket zit. Registreren van verlof en verzuim is dus geen probleem.

Simplicate CRM nadelen

1.     Geen koppeling met boekhoud tools voor MKB: voor de kleinere tools die veel bedrijven in het MKB gebruiken, is geen koppeling mogelijk.

2.     Je kunt alleen een jaarabonnement afsluitenbij Simplicate. Je kunt dus niet per kwartaal of per maand afnemen, dit is een nadeel. Ook kun je pas een abonnement afsluiten vanaf 5 gebruikers.

3.      Geen online acceptatie van offerte: klanten kunnen niet online de offertes accepteren, wat natuurlijk de start en doorgang van een project kan bemoeilijken.

Ben je al klaar om te beginnen? Open dan hier een account voor Simplicate.

Conclusie: eindoordeel Simplicate CRM

We kunnen Simplicate CRM met een gerust hart een waar allround-CRM noemen. Als je op zoek bent naar een snel te gebruiken en gebruiksvriendelijk CRM-systeem dan is Simplicate een goede optie. Dit is wel alleen het geval als je zeker weet dat er 5 of meer gebruikers gebruik zullen maken van dit CRM binnen jouw bedrijf. Simplicate is een vrij compleet en modern systeem als je kijkt naar de rapportages en het managen van je workflow. Er ontbreken nog wel functies, maar daar wordt aan gewerkt. We doelen dan op de koppeling met IDEAL. Doordat je alleen een jaarabonnement kunt afsluiten, kunnen de kosten voor dit systeem oplopen, maar bij een goed gebruik verdient dit programma het weer voor je terug.

Wil jij Simplicate vergelijken met andere systemen? Kijk dan eens bij de review van Teamleader of PerfectView.

Voor een overzicht van alle andere CRM-systemen, lees dit artikel om ze makkelijk met elkaar te vergelijken.