De goodie bag: wie kent dit spannende tasje vol verrassingen nu niet? Op feestjes, conferenties, festivals en andere evenementen wordt er regelmatig een goodie bag uitgedeeld. Een dergelijk tasje met cadeautjes is, mits het op de juiste wijze wordt ingezet, een ideaal promotiemiddel voor elk bedrijf. Wie het goed aanpakt, kan dan ook op een slimme manier reclame maken met goodie bags.
Inhoud van de goodie bag
Een royaal gevulde goodie bag vormt niet automatisch de sleutel tot succesvolle reclame. Het is ook belangrijk om er voor te zorgen dat de goodie bag die een bedrijf uitdeelt, de juiste spullen bevat. Het is raadzaam om de goodie bag te vullen met spullen die op de een of andere manier aan een bedrijf gerelateerd zijn. Is dit lastig, omdat de aard van het bedrijf zich niet leent voor het weggeven van kleine artikelen, dan kan er worden gekozen voor universele spullen.
In de meeste goodie bags zitten bijvoorbeeld persoonlijke spulletjes, zoals zeepjes en spiegels. Soms zijn er in goodie bags ook samples van nieuwe producten te vinden. Daarnaast kan een goodie bag worden gevuld met zakjes snoep of chocolaatjes. Dergelijke producten kunnen promotiemiddelen van bevriende bedrijven zijn. Deze geven meestal met plezier promotionele cadeautjes weg.
De ‘finishing touch’
Een goodie bag die de promotiedoeleinden van een bedrijf moet dienen, is pas echt af met een bedrukking die de aandacht trekt voor het betreffende bedrijf. Een goodie bag kan bijvoorbeeld worden bedrukt met een pakkende slogan, een bedrijfslogo of een bedrijfsnaam. Middels een dergelijke bedrukking worden de ontvangers van de goodie bags herinnerd aan de afzender van de leuke Merkdragers tassen.
Een bedrukte goodie bag met de juiste inhoud kan een bedrijf dus in de vorm van mooie, welkome cadeautjes promoten. Deze vorm van reclame is in vrijwel elk marketingbeleid in te passen.