Review Teamleader

Danny

Wil jij eindelijk al je contacten, klantrelaties, bezoeken en facturaties op orde hebben in jouw organisatie? Dan ben je vast op zoek naar een CRM-systeem. Ben je al een beetje aan het rondneuzen naar mogelijke CRM-systemen, maar vind je het lastig om een goede keuze te maken? Dat is te begrijpen, want er is erg veel keuze. Hieronder zetten we het CRM-systeem Teamleader in de spotlights. Wat is Teamleader voor CRM-systeem en wat mag je van deze SaaS-oplossing (Software as a Service) verwachten? Hieronder lees je een analyse van de prijs, de functionaliteiten en de plus- en minpunten van dit CRM-systeem.

Wat is Teamleader?

Teamleader een aanbieder van onder andere het gelijknamige CRM-systeem. Het bedrijf bestaat sinds 2012. Teamleader is een online CRM-tool die zich vooral richt op de ondersteuning van kleinere bedrijven. Het doel van Teamleader is dat jij en je medewerkers slimmer en efficiënter kunnen werken. Dit CRM-systeem helpt jou om de regie te nemen over alle processen in je onderneming, zodat je je aandacht vrij hebt voor het opbouwen van waardevolle klantrelaties en inhoudelijk mooie projecten. In Teamleader zijn projectbeheer en facturering gecombineerd. Het systeem is online toegankelijk en heeft momenteel ongeveer 10.000 MKB-bedrijven als gebruiker.

De verschillende functies van Teamleader

Wat kun je allemaal doen en regelen met Teamleader? Welke functionaliteiten heeft deze CRM-software? Hieronder een overzicht van de belangrijkste functionaliteiten:

1.      Klantbeheer: het beheren van al je klanten en het opvolgen van afspraken, klantbezoeken en contacten.

2.      Offertes maken en versturen: Met Teamleader is het mogelijk om professionele offertes op te stellen en te versturen.

3.      Projecten beheren: Teamleader begeleidt projecten, van voortgang tot oplevering

4.      Urenregistratie: Teamleader heeft functionaliteit voor het registreren van uren van medewerkers. Dit kunnen ze overal doen en vanaf elk device, omdat Teamleader online toegankelijk is.

5.      Factureren sturen en betalingen ontvangen: Het versturen van facturen en betaalherinneringen ondersteunt Teamleader.

6.      Geld ontvangen: Het ontvangen van betalingen kun je ook stroomlijnen met behulp van Teamleader.

Prijs en kosten van Teamleader

Teamleader is geen gratis CRM-systeem. Je moet voor de software betalen. Hoeveel je betaalt voor het systeem, hangt af van hoeveel functionaliteiten je in gebruik wilt gaan nemen en het aantal gebruikers. Je kunt Teamleader uitproberen in een proefperiode, maar daarna is de beginprijs 50 euro per maand. Dit bedrag loopt op naarmate je meer gebruikers hebt. Vergeleken met andere SaaS-oplossingen voor CRM, is dit een van de meest betaalbare pakketten.

Plus- en minpunten Teamleader

Teamleader wordt door best veel MKB-bedrijven gebruikt, maar wat vinden deze gebruikers er nou eigenlijk van? Hoe scoort Teamleader op het gebied van de gebruiksvriendelijkheid bijvoorbeeld? En wat vinden de gebruikers van de service, de functies van het programma en de prijs-kwaliteitverhouding?

De volgende pluspunten komen naar voren:

1.   Het gebruiksgemak van Teamleader wordt hoog gewaardeerd. Bijvoorbeeld de functie om databases met klantgegevens te doorzoeken of de interface is duidelijk en met een hoog gebruiksgemak ontworpen. Je leert de software snel en eenvoudig kennen. Zonder tutorial kun je Teamleader eigenlijk zonder moeite leren begrijpen en gebruiken.

2.      Nog een pluspunt dat vaak terugkomt in de waarderingen van Teamleader, is de support of service die Teamleader biedt. Voor vragen en opmerkingen over het systeem kun je altijd online terecht, maar je kunt ze ook tijdens kantooruren bereiken. Dit vinden de gebruikers van Teamleader erg fijn.

De volgende minpunten komen naar voren:

1.   Teamleader is niet heel flexibel/aan te passen aan de situatie van jouw bedrijf (customizen). Ook het gebruiken van integraties of add-ons is een uitdaging. Het kan wel, maar dan moet je bijbetalen. De prijs-kwaliteit-verhouding van Teamleader is goed te noemen, maar daar staat tegenover dat de functionaliteiten die inbegrepen zijn wat aan de gelimiteerde kant zijn.

2.      Het is de bedoeling dat je Teamleader met Chrome gebruikt, dat er geen gebruik mogelijk is met andere widgets, wordt door sommige gebruikers als een nadeel ervaren.

Voor een overview van alle andere goede CRM-systemen, lees dit artikel om ze overzichtelijk met elkaar te vergelijken.

Conclusie: is Teamleader een goed CRM?

Al met al kan van Teamleader gezegd worden dat dit een CRM-systeem is dat vooral geschikt is voor kleine bedrijven en startende ondernemingen. De prijs-kwaliteit-verhouding is goed te noemen en de software is heel gemakkelijk te gebruiken, de usability van deze CRM-software wordt hoog gewaardeerd. Het is wel jammer dat deze software niet gemakkelijk aan te passen naar eventuele specifieke wensen of behoeften binnen jouw onderneming. Als je van plan bent om veel met verschillende add-ons en integraties te gaan werken, kun je wellicht beter voor een ander CRM-systeem kiezen. Al met al een goed CRM-systeem, dat de meeste gebruikers bij anderen zouden aanbevelen.

Ben jij overtuigd van Teamleader? Open dan hier een account en krijg jouw klantbeheer en meer vandaag nog onder controle .