Elk bedrijf wordt gestart vanuit hoge verwachtingen. Ambities en positieve ideeën ontwikkelen, passen daar uitstekend bij. Toch ontkom je er niet aan dat het idee, merk, product of dienst dat jij op de markt hebt gebracht op een gegeven moment achterhaald is. Wat doe je dan? Heb je dan de moed een streep onder je bedrijf te zetten? Het is een blinde vlek die veel ondernemers niet willen zien.
Wat doe je als het minder gaat met je bedrijf?
Als ondernemer dien je er rekening mee te houden dat het enthousiasme voor jouw idee op een gegeven moment weg ebt. Wat doe je als je overbodig bent geworden? Stop je met je bedrijf en start je iets nieuws of ga je tot het oneindige door? Talloze bedrijven zijn door de keuze voor de laatste optie over de kop gegaan en hebben daardoor helaas de eindstreep niet gehaald. Uiteraard met alle trieste gevolgen die daarbij horen.
Als ondernemer mag je af en toe best risico’s nemen, maar je moet altijd met beide benen op de grond blijven staan. Maak daarom te allen tijde een realistische afweging of het nemen van een bepaald risico wel verstandig is. Schakel desnoods een expert of investeerder in om naar je plannen te bekijken. Een objectieve kijk op je business kan de zaken veelal verhelderen!