Voor een onderneming is het belangrijk bekend te zijn, niet alleen bij klanten maar ook bij relaties. Het helpt om goede deals te sluiten als je zakenrelaties je weten te vinden en bovendien een goede indruk van je onderneming hebben. Advertenties bieden een eenzijdig beeld, alleen je producten en diensten komen voor het voetlicht. Om je bedrijf zelf de volle aandacht te geven moet je andere middelen uit de kast trekken. Bijvoorbeeld een bedrijfsfilm.

Wat laat je zien?
Je hebt met een bedrijfsfilm de kans om alle belangrijke aspecten van je bedrijf in de aandacht te zetten. Je kunt laten zien en horen wat je drijfveren zijn en welke keuzes daaruit voorkomen. Je kunt een inkijkje geven in de hele productielijn, van idee naar productie, verkoop en support. Je business partners krijgen helder voor ogen hoe je in de markt en de maatschappij staat. Het gevolg: vertrouwen. En dat is belangrijk als een zakenrelatie moet kiezen wie hij een bepaalde deal gunt.

En dat geldt ook voor de klanten
Klanten willen graag hun producten of diensten voordelig inkopen. Maar ook zij hechten steeds meer waarde aan het image van de betreffende onderneming. Klanten willen zien en ervaren dat het op dat punt wel goed zit. Een kort filmpje op je website kan duidelijk maken op welke manier je als bedrijf denkt, en op welke manier je de klant voor en na de verkoop bijstaat. Dat alles draagt bij aan de noodzakelijke vertrouwensband.

Pak het goed aan
Het is duidelijk dat een bedrijfsfilm voordelig kan uitpakken voor de band met klanten en andere zakenrelaties. Pak het wel goed aan. Het is niet verstandig zelf met een camcorder zomaar wat filmpjes te schieten, amateurisme werkt in je nadeel. Laat je voor een goede film professioneel bijstaan.

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply