Image default
Evenementen

Hoe zorg je voor persoonlijk contact tijdens een evenement?

Om van een evenement een succes te maken, is het belangrijk dat de gasten zich meteen thuis voelen. Door het evenement een persoonlijke touch te geven, zal het sneller bij blijven en wordt er met een positief gevoel op terug gekeken.

Persoonlijke aanbieding

In de evenementenbranche staat personalisatie de laatste jaren centraal. De verwachtingen van de gasten worden steeds hoger, waardoor het belangrijk is om steeds vernieuwende concepten aan te bieden. Persoonlijke interesses en voorkeuren zijn belangrijk, omdat de organisator van het evenement hierop kan inspelen. Probeer er daarom van te voren achter te komen wie de gasten zijn, zodat je ze beter kunt bedienen. Op deze manier kan je ervoor zorgen dat de ervaring van de gast verbetert. Als het evenement afgelopen is, kan je deze informatie gebruiken om speciale aanbiedingen te doen.

Uitnodiging op maat

Voorafgaand aan het evenement wordt er een uitnodiging gestuurd naar de gasten, vaak via de post of via de mail. Geef hier ook een persoonlijke draai aan. Gebruik bijvoorbeeld gegevens die je over de gasten hebt verzameld en gebruik dit bij het ontwerpen van de uitnodiging. Op het moment dat je een kleinschalig evenement organiseert, kan je een videoboodschap opnemen waarbij je elke gast persoonlijk uitnodigt.

Representatieve uitstraling

Representatieve uitstraling

Door het dragen van een naambadge zien anderen meteen hoe je heet en voor welk bedrijf je werkt. Het geeft meteen een beeld van wie ze voor zich hebben en je knoopt makkelijker een praatje aan. Daarnaast zorgt het voor een professionele uitstraling en zien jouw medewerkers er representatief uit. Een naambadge met magneet is makkelijk te bevestigen en kan je ook aan de gasten uitdelen zodra ze het evenement betreden.

Snel inchecken

Een van de nieuwste trends die je kan doorvoeren op het evenement is het gebruik van gezichtsherkenning. Deze technologische ontwikkeling wordt al veel gebruikt, bijvoorbeeld om in je telefoon te komen. Maar ook om in te checken op verschillende locaties. Dit kan je dus ook toepassen op jouw evenement. Zo kan je de gasten persoonlijk welkom heten en daarnaast worden wachtrijen verminderd.

Persoonlijk item

Tevens kan je de personalisatie doorvoeren in goodiebags. Met een goodiebag laat je een goede indruk achter bij huidige en nieuwe klanten, daarnaast zullen zij jou hierdoor niet snel vergeten. Wederom maak je gebruik van eerder verzamelde data over de klanten, zodat je iets kan toevoegen waarvan je zeker weet dat het de klant aanspreekt. Kies er bijvoorbeeld voor om de basis van de goodiebag voor iedereen gelijk te houden en vervolgens voor elke gast één persoonlijk item toe te voegen. 

Related posts

De beste tips om beter op te vallen met je beursstand

Danny

Opvallen op een beurs: hoe doe je dat?

Danny

Videobrochure: verrassend én opvallend

Danny

Leave a Comment