Google marketing is een vak apart. Wil je met je website of product gevonden worden in de zoekmachine en klanten aan je binden dan moet je hier veel aandacht aan besteden. Dat kan middels het inzetten van goede Google Adwords marketing. Maar als je deze niet goed opzet kost het je alleen maar geld en levert het je te weinig nieuwe klanten op. Vandaar ook dat we hier aandacht besteden aan google adwords optimalisatie middels online marketing tips.

Adwords tips

  • Analyseer je huidige website bezoekers. Zeker info m.b.t. keywords en vindbaarheid zijn hele belangrijke gegevens als je een Adwords campagne op wilt zetten.
  • Bekijk advertenties maar ook de websites van concurrenten. Hoe doen zij het, waar worden zij op gevonden en wil ik dat ook?
  • Zorg dat je website op orde is. Dat wil zeggen dat alle keywords goed moeten zijn, dat teksten de belangrijkste informatie bevatten en dat er goede afbeeldingen met de juiste informatie te vinden zijn.
  • Bepaal je doelgroep. Wie wil je bereiken en hoe benader je ze of hoe spreek je ze aan. Denk hierbij bijvoorbeeld ook aan leeftijd, geslacht, regio, etc.
  • Bepaal de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Analyseer hierbij de zoekwoorden van concurrenten, denk aan negatieve zoekwoorden en foutief gespelde zoekwoorden. Maar ook Engelse termen en merknamen, je eigen bedrijfsnaam of locatie.
  • Zorg er voor dat de landingspagina alle belangrijke informatie bevat. Klanten moeten niet verder hoeven te klikken.
  • Gebruik de namen of merken van je concurrenten in je Adwords campagne.
  • Adverteer op tijden waarvan jij weet dat bezoekers klant worden.
  • Adverteer alleen in een bepaalde regio als jouw product of dienst daar ook te verkrijgen is.
  • Gebruik altijd site links in Google Adwords zodat mensen direct uitkomen waar ze willen. Denk hierbij aan contact, offerte of je laatste aanbiedingen.
  • Zorg dat de tekstregel alle belangrijke info bevat. Denk hierbij ook aan de prijs als deze echt lager is dan de concurrent.
  • Voeg indien mogelijk de review functie toe aan je Adwords, dat wil zeggen dat je de beoordelingen van klanten weergeeft bij je advertenties.
  • Maak gebruik van alle mogelijke advertentieformaten en zowel tekst als beeldadvertenties.
  • Probeer onderscheidend te zijn in je advertentie. Zowel in tekst als beeld niet een exacte kopie worden van je concurrent.
  • Experimenteer met meerdere advertenties tegelijk, vergelijk wat ze doen en stuur bij indien nodig.
  • Experimenteer met verschillende budgetten per advertentie.
  • Blijf alert, stuur je campagne bij wanneer nodig. Vervang keywords of sluit ze zelfs uit.

Als je bovenstaande online marketing tips en Adwords tips consequent toepast zul je zien dat je meer relevante bezoekers via je Adwords advertenties naar je site trekt. Deze bezoekers zullen niet alleen kijken, maar ook klant worden en dat is waar je het allemaal voor doet!

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply