Een webwinkel beginnen is leuk, maar wanneer er onvoldoende aandacht wordt besteed aan het ‘verkopen’ van de webwinkel is het erg lastig om daadwerkelijk succesvol te worden. In Nederland weten webwinkels gemiddeld slechts 10.000 euro op jaarbasis binnen te halen en dat is toch echt te weinig om van te kunnen leven. Wil jij je webwinkel succesvol maken en er goed van kunnen leven? Dan kunnen onderstaande 5 tips je helpen.

1. Zoek een goede affiliate partner

Affiliate marketing is tegenwoordig een must bij het succesvol maken van een webwinkel. Je hebt een goede affiliate partner nodig om veel extra bezoekers te kunnen verwelkomen in je webwinkel. Zaken doen begint immers bij het ontvangen van bezoekers.

2. Kies voor de juiste marketingdiensten

Het is heel belangrijk om voldoende aandacht te besteden aan het kiezen van de juiste marketingdiensten om in te zetten. Wanneer je weet welke marketingdiensten je wilt inzetten, dan kun je hiervoor een plan opstellen. Zonder marketingplan raak je al snel het overzicht kwijt.

3. Ga voor e-mailmarketing

E-mailmarketing is altijd goed. Het is dé manier om mensen die tot je doelgroep behoren te bereiken op een effectieve manier. Nog veel te weinig webwinkels maken gebruik van bijvoorbeeld een digitale nieuwsbrief. Dit hoeft je niets te kosten. Bij Laposta kun je tot wel 2.000 nieuwsbrieven gratis versturen.

4. Zorg voor goede zoekmachine optimalisatie

SEO (Search Engine Optimization) is belangrijk als je ook via de zoekmachines goed gevonden wilt worden. Het grootste deel van de bezoekers die een webwinkel binnenkomen doen dit vanuit de zoekmachine, dus een sterke positie is een must. Het is daarom belangrijk om veel aandacht te besteden aan zoekmachine optimalisatie.

5. Blijf actief als webwinkel

Zorg dat je voortdurend actief blijft om in beeld te blijven bij je klanten én je prospects. Spreek social media aan om dagelijks te posten en schrijf minimaal eens per week een blog van minimaal 500 woorden voor publicatie in je webwinkel. Zet LinkedIn ook goed in, bijvoorbeeld door ook hier af en toe eens een blog te schrijven.

Share.

About Author

Sander Wijdemans is sinds 2012 SEO specialist bij Tribal Internet Marketing. Daarvoor korte ervaring als online marketeer bij 2 andere bedrijven aan klantzijde. Gedurende de master Marketing Management aan de Tilburg University heeft Sander een eigen webshop gelanceerd, www.woodiful.nl. Inmiddels is deze uitgegroeid tot een goed lopende internationale webshop. Naast deze webshop is Sander zelf freelance online marketing consultant en heeft hij diverse affiliate websites en blogs opgezet. Sander is een geboren en getogen Tilburger met een passie voor voetbal, muziek en online marketing. Woonachtig aan de haven in hartje Tilburg, is een goede borrel en hapje ook één van de interessegebieden van deze sociale, vernieuwende, volhoudende en bijna perfectionistische 27 jarige jongeman.

Leave A Reply