Image default
Eigen bedrijf Ondernemen Tips

Zo verhoog jij jouw klanttevredenheid

Een hoge klanttevredenheid zorgt niet alleen voor betere klantenrelaties, maar zorgt er ook voor dat jij makkelijker nieuwe klanten krijgt door gratis mond-tot-mondreclame. En nieuwe klanten betekent groeien! Lees hier hoe jij jouw klanttevredenheid verhoogd.

Voorraadbeheer

Een teleurgestelde klant is niet goed voor je klanttevredenheid. De ene teleurgestelde klant ziet er niet lang over in en blijf klant bij jou. Echter zijn er ook teleurgestelde klanten die vervolgens overstappen naar een ander bedrijf. Neem daarom niet dit risico. Een van de redenen dat een klant teleurgesteld kan zijn is dat na een offerte of order de artikelen niet op voorraad zijn. Hierdoor moet de klant lang wachten of zelf uitwijken naar een andere aanbieder. Dit kan jij voorkomen door gebruik te maken van voorraadbeheer software. Deze software zorgt ervoor dat de voorraad op je webshop en backoffice actueel is. Zo voorkom je dat je fouten maakt en een aanvraag afzegt terwijl je wel nog voldoende artikelen hebt. Als je een magazijn hebt kan je met de voorraadbeheer software ook bijhouden waar in je magazijn de artikelen zich bevinden. Dit kan je veel tijd schelen als je een artikel moet zoeken. Hierdoor kunnen orders een stuk sneller worden afgerond. Dit kan nog makkelijker worden als je gebruik maakt van barcodescanning.

Voorraadbeheer

Webshop

Zorg dat je een duidelijke webshop hebt met een goede navigatiestructuur. Het is ook belangrijk dat je webshop ook op een mobiel goed werkt. Hiervoor moet je de webshop goed inrichten hierop. Je kunt eventueel ook een App laten maken voor op je mobiel. Dit werkt meestal een stuk makkelijker dan een website gebruiken. Zorg ook dat de informatie van je artikelen actueel is. Hiermee kan het pim systeem je ondersteunen. Pim staat voor Product Informatie Management. Met deze software kan je verschillende dingen doen, zoals staffelprijzen invoeren, gedetailleerde artikelinformatie beheren en afbeeldingen toevoegen. Je beheert van al je artikelen de productinformatie in een centraal systeem. Dit zorgt ervoor dat je overzicht houdt. Ook kan je met het pim systeem de aanpassingen in het systeem bijhouden, zoals prijsaanpassingen.

Daarnaast is het ook belangrijk om regelmatig je klantentevredenheid te meten. Dit kan bijvoorbeeld door klanttevredenheidsenquêtes. Daarnaast zijn er andere methodes zoals de Net Promotor Score (NPS), de Customer Effect Score (CES) en de Customer Satisfaction Score (CSAT). Meet dit regelmatig om zo je service hierop aan te passen. Aan de hand van de feedback kan jij veranderingen doorzetten in je bedrijf en vervolgens te groeien als bedrijf.

Related posts

Niet-betalende klanten? Deze 5 tips helpen je verder!

Danny Bijl

10 tips om het ziekteverzuim te verminderen

Mathijs

Voor jezelf beginnen als timmerman: dit heb je nodig

Danny

Leave a Comment