Image default
Eigen bedrijf Ondernemen Tips

3 redenen om op tijd over je kerstpakketten te gaan nadenken

We weten het, de zomer is er nog niet eens, en wij hebben het al over kerstpakketten. Dat is toch niet logisch? Maar zoals zoveel zaken die gebonden zijn aan een bepaald moment, kleeft er ook een hoop voorbereiding aan. Denk bijvoorbeeld aan de folders voor een bepaalde periode die je al ruim van tevoren moet laten maken. Ook over kerstpakketten voor je personeel is het zinnig om tijd te beginnen met nadenken. Wij zetten drie redenen op een rijtje waarom dat verstandig is.

Ruimte voor creativiteit

Als je last-minute nog een kerstpakket moet regelen voor je medewerkers, verval je al gemakkelijk in clichés. Je hebt dan niet de tijd genomen om te na te denken over hoe je je medewerkers op een passende manier kunt verrassen rondom de feestdagen. Dit terwijl de mogelijkheden in feite heel breed zijn en je er veel creativiteit in kwijt kunt. Goede ideeën komen alleen niet gedwongen, en zeker niet onder druk op het allerlaatste moment. Ga dus alvast eens brainstormen over de kerstpakketten van dit jaar!

Beschikbaarheid

Beschikbaarheid

Hoe langer je wacht, hoe minder er beschikbaar wordt en hoe groter de kans dat je het moet doen met de overgebleven, reeds door de producent samengestelde kerstpakketten. Wil je liever het kerstpakket zelf samenstellen, wat natuurlijk ook veel leuker is, dan loont het om er op tijd bij te zijn, zodat alle opties nog open zijn om jouw gewenste kerstpakket te realiseren. Het zou toch immers ook zonde zijn als je iets in je hoofd hebt en je kan het niet tot uitvoering brengen zoals je gedacht had omdat er geen beschikbaarheid meer is?

Prijzen

Wacht je tot het laatste moment, dan is de kans groot dat de pakketten die nog wel beschikbaar zijn ook meteen de duurste zijn. Die worden immers minder gekozen. Zo veroordeel je jezelf tot een onnodig duur kerstpakket, terwijl je door eerder te handelen voor minder klaar had kunnen zijn. Wees dus ook zeker geen dief van de eigen portemonnee.

De vraag óf je daadwerkelijk een kerstpakket moet geven, gaat hier natuurlijk nog wel aan vooraf. Als gevolg van de coronacrisis is het best denkbaar dat de financiële middelen er eigenlijk niet zijn voor dit gebaar aan je personeel. Weet dan dat het niet om de vorm, maar om het gebaar gaat. Zijn de middelen beperkt, geef dan tenminste iets kleins ter waardering, al is het maar een goede chocoladereep met een kaartje met persoonlijke boodschap. Het gaat immers om het uiten van waardering.

Related posts

Je kantoor Feng Shui maken: zo pak je dat aan

Dion

Zo blijf je aantrekkelijk voor je personeel

Dagmar

5 redenen om een online marketing bureau in te huren

Danny Bijl

Leave a Comment