Het wordt steeds lastiger om op te vallen met de traditionele communicatiemiddelen. We leven in een snelle tijd en mensen hebben steeds minder tijd om ergens bij stil te staan. Posters en billboards worden met een vlugge blik gescand en vervolgens vergeten. Brievenbusreclame wordt genegeerd en flyers worden vaak direct weggegooid. De behoefte voor actieve, prikkelende communicatiemiddelen wordt hierdoor steeds groter. Om op te vallen in deze wereld van overprikkeling gooi je de posters in de prullenbak en kun je beter een animatie laten maken.

1. Overprikkeling

Waar we ook kijken, we komen overal wel reclame uitingen tegen. Brievenbusreclame, billboards, posters, flyers, stickers… Je kan het zo gek niet noemen of je ziet het wel ergens voorbij komen. Door deze overvloed van communicatie worden veel van deze uitingen genegeerd. De overprikkeling van visuele stimulans zorgt ervoor dat we steeds selectiever worden wanneer het gaat om de informatie die we tot ons nemen.

2. Opvallen

Deze selectie valt grotendeels op de uitingen die ons prikkelen op een manier dat de andere uitingen het niet doen. Een emotionele boodschap wordt gemakkelijker opgenomen dan een promotionele reclame uiting. De constante zoektocht naar rakende informatie vraagt om opvallende communicatie uitingen.

3. Tijd

Door die overvloed aan prikkels worden we steeds selectiever. Hierbij wordt het tijdsbestek dat we besteden aan het opnemen van indrukken steeds kleiner. Wil je de consument prikkelen? Dan kun je dat beter opvallend en snel doen. Geluiden en bewegende beelden houden de aandacht gemakkelijker vast dan een simpele poster.

bedrijfsanimatie

4. Boodschap

Het grote voordeel van een bedrijfsanimatie is de mogelijkheid om je bedrijfsboodschap concreet te communiceren. Waar je met de traditionele print uitingen enkel beeld en een korte slogan vast kan leggen, kun je in een bedrijfsanimatie een volledige boodschap vastleggen. De visuele prikkeling van een animatie houdt de aandacht langer vast en dit geeft je meer tijd om je boodschap volledig te communiceren.

5. Emotie

Een prikkelende animatie kan gemakkelijker emotie opwekken dan platte print. De aandacht blijft langer bij de communicatie uiting en hierdoor is er meer tijd om de ontvanger emotioneel te raken. Een sterke uiting roept altijd emotie op en deze emotie zorgt er weer voor dat de boodschap langer bij de ontvanger blijft hangen.

emotie

6. Multifunctioneel

Deze boodschap kan op meerdere manieren gebruikt worden. Een ingekorte variant kan als introductie functioneren voor bedrijfspresentaties. De volledige variant kan als promotionele uiting gebruikt worden en een specifieke variant past weer goed in een website format. Op deze manier kun je die ene bedrijfsanimatie op meerdere manieren gebruiken.

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply