Image default
Eigen bedrijf Ondernemen Tips

4 tips om goedkoop een webshop te starten

Steeds meer winkels verkopen hun voorraad online en ook voor jou zijn er kansen om een succesvolle webshop te beginnen. Dit hoeft niet eens zo duur te zijn! De enige grote investering die je maakt is het laten ontwerpen van de webshop. Daarna kan je de kosten zo laag houden als je zelf wenst. Je moet alleen weten welke tips er zijn om zo goedkoop mogelijk de webshop te starten en te laten draaien. Lees in dit artikel daarom 4 tips om zoveel mogelijk kosten te besparen.

1.      Werk samen met lokale ondernemers

Tijdens Covid-19 hebben we geleerd dat we samen sterker staan. Dit geldt ook voor ondernemers. Je kan veel beter de krachten bundelen in plaats van elkaar als concurrente zien. Je kan onder andere gaan samenwerken met lokale ondernemers door hun producten op jouw webshop te zetten en te zorgen dat je deze producten niet al te duur hoeft in te kopen. Lokaal betekent vaak dat deze ondernemers in de buurt zijn. Je kan daardoor ook flink besparen op verzendkosten door de producten op te halen

2.      Kies voor een goedkope verzending

Naast het feit dat je elkaar wilt ondersteunen als ondernemer, is het ook hip geworden om zo lokaal mogelijk te shoppen. Lokaal wordt soms echter wel heel breed bekeken. Klanten uit het noorden zullen zich ook verbonden voelen met producten die in het zuiden van Nederland worden gemaakt. Het neemt dus niet weg dat je manieren moet vinden om deze zakelijke pakketten te versturen. Het kan lastig zijn om juist die ene vervoerder te vinden die zowel brievenbuspakketten als grote meubels kan verzenden zonder tussen 4 verschillende platforms te moeten schakelen. Een tip is om voor KeenDelivery.com te kiezen, waarbij je het overzicht kan bewaren en daarnaast onnodige kosten bespaart.

 Kies voor een goedkope verzending

3.      Gebruik Sociale Media voor promotie

De tijd van flyers uitdelen en ophangen in supermarkten is voorbij. Dat is maar goed ook, want niet alleen verdwijnen flyers 9 van de 10 keer bij het oud papier, het is ook best prijzig om steeds weer een nieuwe oplage te printen. Maak daarom gebruik van de Sociale Media kanalen. Je kan alsnog jouw flyer ontwerpen, maar deze digitaal houden door hem te posten. Je kan daar eventueel een leuke kortingsactie aan koppelen om nog meer klanten te trekken naar jouw webshop. Het voordeel van de Sociale Media kanalen is tevens dat klanten elkaar kunnen taggen als ze een product voor elkaar spotten. Je hebt dan gelijk gratis promotie te pakken! Daarnaast is het de manier om met jouw klanten in contact te komen en te peilen waar hun wensen liggen betreft het aanbod.

4.      Recycle materiaal

Het kan voorkomen dat een klant niet tevreden is over een product en het wil retourneren. Je kan deze situatie omdenken door het voordeel te zien van een terugkerend pakketje. Het scheelt je dan niet alleen de inkoop van producten, maar ook de inkoop van verzendmateriaal. Zolang de verpakking niet te beschadigd is geraakt, kan je deze prima nog een keer gebruiken om een bestelling in te verzenden. Klanten zullen deze duurzame manier alleen maar waarderen en het scheelt jou weer kosten.

Related posts

De negatieve kant van ondernemen

Danny

Tips voor een fijne thuiswerkplek

Danny Bijl

10 ideeën om je personeel te verrassen

Danny

Leave a Comment