Je winkelpresentatie draagt in grote getalen bij aan de uiteindelijk verkoop. Is de winkelpresentatie aantrekkelijk, is het overzichtelijk en kan de klant gemakkelijk vinden wat hij zoekt? Allemaal zaken die bijdragen aan de toegankelijkheid van de winkelruimte. Zorg ervoor dat eventuele klanten nieuwsgierig zijn, en dat bekende klanten graag terugkomen door je winkelpresentatie te verbeteren!

  1. Unieke displays
    Laat je winkel opvallen door gebruik te maken van een unieke display. Deze worden op maat gemaakt en helemaal naar jouw wensen aangepast. Wil je gebruik maken van knalkleuren, bepaalde materialen of een super creatieve uiting? Met op maat gemaakte winkel displays val je gegarandeerd op! Een unieke vloerdisplay trekt gegarandeerd de aandacht van de klant en je kan er alle kanten mee op. Je kan specifieke producten aanprijzen of simpelweg je klanten verwelkomen; wat je ook wilt, het is helemaal aan jou!
    op maat gemaakte winkel displays Bron afbeelding
  2. Communicatiemiddelen
    Wat voor winkel je ook hebt, je moet altijd communiceren met je doelgroep. Of je dit nu met schreeuwende reclameteksten op de ramen doet, met hippe krijtborden of met beschaafde uitingen binnen de winkel. De bezoeker moet weten waar hij of zij aan toe is! Communiceer zo duidelijk je openingstijden en andere basis informatie. Vul dit aan met communicatiemateriaal dat inspeelt op de aankoopprikkels van de bezoekers. Op deze manier geef je de presentatie een extra impuls. Zo zijn er bepaalde kleuren die een reactie oproepen, maar ook cijfers, woorden en vormen spelen in op de bezoeker! Combineer, varieer en ontdek wat in jouw winkel het beste lijkt te werken.winkelpresentatie open
  3. De juiste verlichting
    De juiste verlichting wordt vaak over het hoofd gezien, maar die plafond lampen zijn echt niet voldoende! Je kunt je producten namelijk letterlijk in de spotlight zetten en ze op die manier extra aandacht geven van de bezoekers. Er wordt onbewust op licht gereageerd dus de presentaties met de meest geconcentreerde belichting, zullen de meeste aandacht krijgen. Tip: probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van LED verlichting om op een duurzame wijzen kosten te besparen. unieke vloerdisplay
  4. Niveaus
    Maak door de hele winkel gebruik van verschillende niveaus. Zorg ervoor dat producten op ooghoogte staan en dat er geen artikelen te laag of te hoog staan. Je bezoekers moeten de mogelijkheid hebben om de producten aan te raken of vast te pakken. Op deze manier kun je ook specifieke artikelen wat extra onder de aandacht brengen. Maak bijvoorbeeld en klein podium centraal bij de ingang van de winkel waar je de nieuwste producten aanprijst.
Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply