Nederland staat bekend als het land waar iedereen bij elkaar op de koffie komt. Zo drinkt de Nederlander gemiddeld 260 liter koffie per jaar. Dat komt neer op 2,5 kopjes per dag. Voor ons klinkt dat misschien niet als heel bijzonder veel. Wellicht drink jij zelf wel 5 of 6 koppen per dag. Toch is ons land ten opzichte van de rest van de wereld een van de landen waar het allermeest koffie wordt gedronken.

Voor veel Nederlanders begint de dag dus met een verse kop koffie. Al is het op de bouw, in de keet bij de stratenmakers of op kantoor bij de directeur van een grote multinational, het drinken van koffie verbindt ons met elkaar.

Koffie als marketingtool

Waar vele mensen koffie drinken zijn er vele verschillende vormen koffiehouders waar we uit drinken. Dit kan een plastic bekertje zijn, een mok of natuurlijk een kartonnen koffiebeker. Nu de plastic soep in onze zeeën verder toeneemt wordt de kartonnen koffiebeker steeds populairder. Plastic wegwerp producten worden zelfs op korte termijn helemaal verboden. Dit opent voor veel ondernemers een nieuwe mogelijkheid tot het vergroten van hun exposure. 

Juist in ons land is koffiebeker marketing de manier om je zichtbaarheid te vergroten. Zoals gezegd drinken we aan de lopende band koffie. Als je daarbij weet dat je gemiddeld 7 minuten met een bakkie in je handen staat en je daarbij ook nog een langs 6 andere personen loopt is je zichtbaarheid al ruim 80 keer groter is dan bijvoorbeeld een advertentie in een tijdschrift. Zo worden bedrukte koffiebekers echt interessant voor bedrijven die op een beurs of evenement staan. Daarnaast is een bedrukte beker ook perfect om een interne boodschap over te brengen op je collega’s. Wil je ze bijvoorbeeld bedanken voor een succesvolle jaargang of juist informeren over de opkomende bedrijfsactiviteiten, alles is mogelijk.

Koffie als marketing

De mogelijkheden voor het bedrukken van eigen koffiebekers worden steeds groter. Bedrukte bekers bestellen in relatief kleine oplagen wordt dan ook steeds gebruikelijker. Dit komt omdat het niet perse uit het buitenland hoeft te komen. In het kader van duurzaamheid zijn er steeds meer mogelijkheden om gepersonaliseerde producten die gewoon in Nederland geproduceerd zijn te verkrijgen. Bekers uit Azië worden voornamelijk in China geproduceerd en komen in oplagen van honderdduizenden tot miljoenen deze kant op. Dat beperkt de flexibiliteit van je boodschap.

Koffiebeker als marketing

Full colour kwaliteit bedrukking is perfect om je boodschap over te brengen op je publiek. Tevens is een design heel flexibel in te zetten en ook aan te passen aan te passen aan jouw persoonlijke wensen. Denk bijvoorbeeld aan een scanbare QR code waarmee je bezoeker direct wordt doorverwezen naar de website van jouw product of dienst. De mogelijkheden zijn oneindig, het is zelfs mogelijk om verschillende designs te mixen in een verpakking zodat het elke keer weer een verrassing is wat precies de opdruk van je beker inhoud. Uiteindelijk is koffiebeker marketing de manier om jouw merk meer zichtbaar te maken bij iedereen.

Share.

About Author

Leave A Reply