Zoals menig marketingmedewerker wel weet, zijn relatiegeschenken ontzettend effectief en relatief voordelig. Er is alleen een ‘maar’ aan: bedrukte weggevers zijn alleen effectief als je ze juist inzet! Voor de juiste doelgroep moet je een juiste weggever hebben, maar het is ook belangrijk om na te denken over de tijd van het jaar. Wie geeft er nu een strandbal in de winter? Of fleecedekens in de zomer? Ja, je zult zeker opvallen, maar effectief? Nee. Deze producten zullen dan niet veel worden gebruikt en daardoor is je logo haast niet zichtbaar. Zonde toch? Het voorjaar staat voor de deur, dus hebben we de leukste relatiegeschenken voor de lente voor je op een rijtje gezet!

Lekker de tuin in

Waar de temperatuur weer wat aangenamer wordt en de korkussen als paddenstoelen uit de grond schieten, mist er nog één ding, voor de ondernemers dan. Passende relatiegeschenken voor een effect van hier tot Tokio! Je kunt simpel keycords bedrukken of pennen, die zijn altijd bruikbaar, maar doe ook eens iets speciaals! Haal het voorjaar in huis, ook bij je relaties. Een leuk voorbeeld is tuingereedschap set. Die kun je zo groot maken als je wil en je relatie heeft er zeker wat aan. Doordat het product echt wordt gebruikt, komt de gebruiker keer op keer in aanraking met het logo. Daardoor blijf je op den duur goed hangen in het geheugen. De kracht van herhaling is enorm!

Let’s play!

Als het weer warmer een aangenamer wordt buiten, gaan we gezellig naar buiten. Maar dan moeten we wel iets leuks te doen hebben. Tuinieren is niet voor iedereen weggelegd, maar wat dat wel is, is jeu de boules! En nee, niet iedereen kan dit goed, maar het is wel een spel dat iedereen kan spelen en dat ontzettend gezellig is om samen te doen. Jeu de boules setjes zijn erg eenvoudig om te bedrukken en te bestellen voor je relaties. Net als andere buitenspelletjes overigens. Kinderen in de doelgroep? Dan zijn er nóg meer mogelijkheden. Er is buitenspeelgoed zoals bellenblaas of frisbees dat ontzettend opvallend van je logo te voorzien is.

Zonnebrand

In ons land weet je het nooit; in een maand als april kan het regenen, hagelen, vriezen, dooien… Maar het kan ook opeens heel zonnig worden! Dan kun je nooit vroeg genoeg zijn met zonnebrand. Dit is in leuke tubetjes verkrijgbaar, die ook uitstekend te bedrukken zijn. Niet te vergeten dat veel mensen in het voorjaar nog eventjes op wintersport gaan. In de sneeuw komt de zon twee keer zo hard aan, dus moet je je goed insmeren. Het gebeurt regelmatig dat wintersporters verbranden, bijvoorbeeld op de neus. Dan is een compact tubetje erg handig.

Maak standaard toch bijzonder

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg? Je kunt natuurlijk ook eenvoudige, standaard geschenken bedrukken. Neem bijvoorbeeld katoenen tassen bedrukken. Die kun je als geschenk op zichzelf gebruiken, maar ook als goodie bag. Katoen is stevig en duurzaam. Toch een fris lentetintje eraan toevoegen? Denk goed na over je bedrukking en laat een leuk artwork maken! Veel relatiegeshcenken kun je in meerdere kleuren bedrukken, dus laat je creativiteit de vrije loop en combineer allerlei vrolijke, frisse kleurtjes!

Naar buiten, waar de vogeltjes fluiten

We gaan weer naar buiten, waar de vogeltjes fluiten! Typisch aan de lente is natuurlijk ook dat de vogeltjes weer uit hun nestjes komen. Er komen bovendien een heleboel jonge vogeltjes bij. Een vogelhuisje is dan misschien wel een goed idee voor je relatie! Deze zijn vaak in bouwpakketjes te verkrijgen, zodat je ze makkelijk en op een leuke manier kunt geven. In standaard modelletjes, maar er zijn er ook die je zelf kunt schilderen! Leuk voor kinderen, maar ook voor de meest creatieve volwassenen. Je relatie zal ook hierbij steeds met je logo in aanraking komen. Weliswaar niet zo vaak als bij bijvoorbeeld een pen, maar het effect bij vogelhuisjes zit hem juist weer in de positieve associaties die ze bij je merk krijgen!

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply