Wil je het verhaal van je bedrijf, dé boodschap van jouw idee, zo goed mogelijk overbrengen op je doelgroep? Overweeg in je marketingstrategie dan om een professionele bedrijfsvideo te laten maken. Je verhaal, dat ben jij. Maar een statische tekst brengt jouw enthousiasme en passie vaak maar beperkt over. Terwijl een video of animatie je klanten meeneemt in het verhaal.

Door een combinatie van beeld en geluid. Niet eindeloos omschreven maar kort en bondig gebracht door een professionele voice-over”, aldus Paul van Efferen. Een stem die jouw imago vertegenwoordigt en een verlengde vormt van de ziel van je bedrijf. Een voice-over is niet iemand die alleen maar voorleest. Dit is degene die ervoor zorgt dat je doelgroep luistert en geraakt wordt door jouw boodschap.

Regie in handen

Dus gauw aan de slag met je filmcamera? Niet doen. Jij bent de drijvende kracht achter jouw bedrijf en weet precies waar je het over hebt. Dat geldt ook voor de bedrijven die professionele corporate video’s maken. Jij laat zien wat je wilt vertellen en wat je ideeën zijn. Jij houdt de regie in handen. Maar zij weten als geen ander hoe dat het meest overtuigend tot uiting gebracht kan worden. Op zo’n manier dat de video je doelgroep meteen raakt. Dat het een vlekkeloos geheel is. Met een stem die vraagt om gehoord te worden. Afhankelijk van jouw product of dienst een stem die je blij maakt of een stem die je ontroert. Een stem die je iets duidelijk maakt of een stem die je over de streep trekt.

Wat kost dat?

Is dat een kostbare aanschaf zo’n bedrijfsfilm? Allereerst kun je het natuurlijk zo bont maken als je zelf wilt. Maar als je je wensen scherp hebt, kan een professioneel bedrijf je zo laten zien wat ze je kunnen bieden passend bij jouw budget. En wat de verschillen zijn als het je lukt of als je bereid bent om wat meer te investeren. Bedenk wel dat het belangrijkste is dat je boodschap over komt. En dat goedkoop je een stuk minder exposure kan opleveren dan een vlekkeloos totaalplaatje: een bedrijfsvideo waarbij het beeld, de muziek en de stem perfect op elkaar zijn afgestemd. Bedenk je dat deze investering je bezoekers langer op je website houdt en dat je deze ‘eyecatcher’ bovendien heel makkelijk rondstuurt en via andere kanalen verspreidt.

Een stem die je pakt

Beeld zegt meer dan 1000 woorden. En een stem moet je kunnen pakken en veroveren. Laat iemand dus niet zomaar een tekst inspreken, maar verzeker je ervan dat het een professionele voice-over is. Vergeet ook vooral niet om goed te na te denken wat je graag wilt dat je video uitstraalt en welke zogenoemde tone-of-voice daarbij past. Jong, vriendelijk, enthousiast of juist zakelijk of misschien wel theatraal? Richt je bedrijf zich vooral op de Nederlandse markt, kies dan ook voor een Nederlandse stem. Een stemacteur kan je helpen om je ambities te doorgronden en exact die toon aan te slaan die jouw boodschap tot leven brengt.

Share.

About Author

mm

Online ondernemer. Schrijft en leest graag over ondernemerschap. Beheerder van meerdere blogs en als freelancer werkzaam voor diverse bedrijven.

Leave A Reply